بازداشت مردی که ۱۰۴ مار زنده را در پتلون خود قاچاق می‌کرد

مقام‌های چینی گفته اند که مارهای مختلف، از خطرناک‌ترین مار گرفته تا مارهای غیربومی از خریطه‌های این مرد پیدا شده است.

مقام‌های ادارۀ گمرگ چین گفته اند که یک مرد را که تلاش داشت ۱۰۴ مار را از هانگ کانگ به داخل قلمرو اصلی چین قاچاق کند، بازداشت کرده اند.

مقام‌‌ها با نشر بیانیه‌ای، بدون ارایۀ جزییات در مورد هویت این فرد گفته اند که او مارهای کوچک را در داخل پتلون خود جابجا و پنهان کرده بود.

در بیانیه آمده است: "در جریان بازرسی، مسوولان گمرگ پی بردند که جیب‌های پتلون این فرد پر از خریطه‌های کوچکی است که سر آن با نوار بسته شده بود."

بیانیه حاکی است که پس از باز کردن خریطه‌ها دیده شد که هر کدام آن مملو از "مارهای زنده با انواع، اندازه‌ها، اشکال و رنگ‌های مختلف" است.

مقام‌ها گفته اند که مارهای مختلف، از خطرناک‌ترین مار گرفته تا مارهای غیربومی از خریطه‌های این مرد پیدا شده است.

ویدیوی نشر شده از سوی مقام‌های چینی، دو کارمند گمرک مرزی را نشان می‌دهد که خریطه‌های شفاف حاوی مارهای سرخ، سفید و نارنجی را کنار هم می‌چینند.

چین یکی از بزرگترین مقاصد قاچاق حیوانات در جهان است، اما مقام‌های آن کشور در سال‌های اخیر به شدت با قاچاقبران حیوانات مبارزه می‌کنند.

قوانین امنیت زیستی و کنترول امراض در چین، مردم را از آوردن گونه‌های غیر بومی حیوانات از بیرون به چین، آنهم بدون اخذ جواز، منع می‌کند.

ادارۀ گمرک چین بدون اشارۀ مشخص به مجازات مردی که به تازگی مارها را به چین قاچاق می‌کرد، در بیانیۀ خود نگاشته است: "کسانیکه مقررات را زیر پا می‌کنند...بر اساس قانون ملزم شناخته خواهند شد."