کروناویروس در جهان؛ ایتالیا کاملاً قرنطین شد

حکومت ایتالیا برای جلوگیری از شیوع کروناویروس محدودیت‌هایی را در سرتاسر آن کشور وضع کرده است که منع برگزاری اجتماعات و مراسم عمومی شامل آن می‌شود.

این محدودیت‌ها که سر از روز سه شنبه اعمال می‌شود محدودیت سیر و سفر را نیز شامل می‌شود و تنها به سفرهای بسیار ضروری که قابل تاخیر نباشد، اجازه داده خواهد شد.

جوزپه کونته، صدراعظم ایتالیا گفت که این اقدام برای حفاظت از آسیب‌پذترین مردم در ایتالیا در نظر گرفته شده است.

ایتالیا نخستن کشور جهان است که برای جلوگیری از کروناویروس، تمام قلمرو خود را در یک حالت شبیه قرنطین قرار می‌دهد. شمار مبتلایان کروناویروس در ایتالیا تا روز سه شنبه به ۹۱۷۳ نفر رسیده و ۴۶۳ مورد مرگ ناشی از این ویروس در آن کشور گزارش شده است.

اتریش همسایۀ ایتالیا روز سه شنبه رفت و آمد را در مرز دو کشور ممنوع کرد و تنها در موارد جدی مثل بیماری یا هم عودت شهروندان اتریش به کشورشان استثنا قایل شده است.

وزارت صحت اتریش گفته است که تمام تجمعات در فضای سربسته که در آن بیش از ۱۰۰ نفر شرکت داشته باشند و همه تجمعات در فضای سرباز با شرکت بیش از ۵۰۰ نفر باید تا اواسط ماه اپریل لغو شود.

مالتا تمام پروازهای خود را با ایتالیا متوقف کرده است و اتریش، بریتانیا و آیرلند نیز به شهروندان شان هشدار داده اند که از تمام سفرهای غیرضروری به ایتالیا خودداری کنند.

پولند که تا کنون فقط ۱۸ واقعۀ مثبت کروناویروس را ثبت کرده است، تمام گردهمایی ها را در سرتاسر آن کشور منع قرار داده است.

لبنان روز سه شنبه از نخستین مورد مرگ ناشی از کروناویروس خبر داد. گفته می‌شود که این بیمار ۵۶ سال عمر داشت و به تازگی از مصر به لبنان برگشته بود. لبنان تا کنون از ثبت ۴۱ مورد کروناویروس خبر داده است که به گفتۀ مقام‌های آن کشور بیشتر این بیماران به ایران سفر کرده بودند.

در ایالت متحده نیز شمار مبتلایان کروناویرس تا صبح سه شنبه به ۷۲۹ نفر رسیده و از مرگ ۲۶ نفر در اثر ابتلا به این ویروس خبرداده شده است.

کروناویروس تا کنون به ۱۱۵ کشور جهان گسترش یافته و بیش از ۱۱۶ هزار نفر را مبتلا کرده است. مرگ و میر ناشی از این بیماری تا کنون در سرتاسر جهان به حدود ۴۱۰۰ نفر رسیده است.