انفجار 'بالون گاز' در امارات دو کشته و ۱۲۰ زخمی برجاگذاشت

پولیس امارات متحدهٔ عرب روز دوشنبه ۲۳ مارچ (دوم جوزا) گفت که در اثر انفجار بالون گاز دو نفر کشته و ۱۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

اظهارات پولیس چند ساعت پس از آن بیان شد که مقام های آن کشور وقوع این انفجار را کم اهمیت جلوه داده و به مردم هشدار دادند تا تصاویر آن را نشر نکنند.

این انفجار حوالی پس از چاشت به وقت محل در یک رستوران واقع در ساحهٔ خالدیه ابوظبی به وقوع پیوست. اما نام رستوران که انفجار در آن رخ داده است، افشا نشده است.

پولیس ابوظبی در ابتدا به طور مبهم در مورد آسیب ها و جراحات ناشی از این انفجار خبر داد و تصاویری از شیشه و آوار را در آشغال های جاده ها را نشر کرد.اما شش ساعت پس، از طریق تویتر گفت که۶۴ نفر در اثر این انفجار به طور "سطحی زخمی شده اند و ۵۶ نفر زخم های متوسط برداشته اند."

افراد زخمی شده جهت تدوای به شفاخانه انتقال داده شده اند. در این انفجار مغاره ها در شش ساختمان نیز آسیب مالی دیده اند. پولیس گفته است که تحقیق در مورد این انفجار آغاز شده است.

زمانیکه شورشیان حوثی یمن چند ماه قبل یک سلسه حملات توسط طیاره های بدون سرنشین را در این کشور حوزهٔ خلیج سازماندهی کردند، مقام های امارات متحدهٔ عرب در آن زمان نیز به مردم هشدار دادند بودند که تصاویر این حملات را نشر نکنند.