جایگاه تیم ملی کرکت افغانستان در جام جهانی و فرصت راه یابی آن به جام قهرمانان

تیم ملی کرکت افغانستان در جام جهانی بازی های ۵۰ اووره تا اکنون با دو برد و سه باخت در جایگاه هفتم جدول امتیازات قرار گرفته است و فرصت راه‌یابی به جام قهرمانان را نیز دارد.

تیم افغانستان فردا ۳۰ اکتوبر (هشتم عقرب) با تیم ملی کرکت سریلانکا مقابل می‌شود، تیمی که مانند افغانستان دو برد و سه باخت دارد، اما به دلیل بازی بهتر در جایگاه پنجم جدول امتیازات جام جهانی جا گرفته است.

این رقابت در شهر پونه برگزار می‌شود و بازیکنان تیم ملی کرکت افغانستان از قبل به این شهر رسیده اند.

افغانستان و سریلانکا بار آخر در جام رقابت‌های آسیا در شهر لاهور پاکستان با هم مقابل شدند که سریلانکا برندهٔ این رقابت شد. اما افغانستان در یک بازی تمرینی جام جهانی، سریلانکا را شکست داد.

جانتن ترووت، مربی تیم ملی کرکت افغانستان در صحبت با رسانه‌ها گفت که برای رقابت با سریلانکا، تیم افغانستان طرح خوبی را ترتیب داده است.

پس از پیروزی در مقابل پاکستان، تیم ملی افغانستان مورد تمجید و ستایش قرار گرفته و این بار با روحیۀ قویتر به رقابت خواهد پرداخت.

فرصت راه یابی به جام قهرمانان

اگر افغانستان تا پایان جام جهانی، جایگاه کنونی یا هشتم را حفظ کند یا به رده‌های بالایی دست یابد، می‌تواند به رقابت های جام قهرمانان (Champions Trophy) سال ۲۰۲۵ میلادی راه پیدا کند.

بر اساس معلومات وبسایت "espncricinfo" هشت تیم برتر این جام در جام قهرمانان به میزبانی پاکستان رقابت خواهند کرد. پاکستان در سال ۲۰۱۷ قهرمانی این بازی‌ها را کسب کرده بود.

بر این مبنا، تیم هایی مانند وست اندیز، زمبابوی و ایرلند که به جام جهانی راه نیافته اند، فرصت رقابت در جام قهرمانان را نیز نخواهند داشت.

افغانستان در جام جهانی، با هالند، افریقای جنوبی و آسترالیا نیز رقابت کرده و تلاش خواهد کرد تا به جام قهرمانان نیز راه یابد، زیرا پیش از این هیچ زمانی در این جام بازی نکرده است.