افغانستان برای نخستین بار افریقای جنوبی را در کرکت شکست داد

تیم ملی کرکت افغانستان روز چهارشنبه ۱۸ سپتمبر (۲۸ سنبله) در نخستین رقابت از سلسلۀ سه بازی ۵۰ اوورۀ کرکت، تیم افریقای جنوبی را با تفاوت شش ویکت شکست داد.

این نخستین بار است که تیم ملی کرکت افغانستان در بازی‌های بین‌المللی، تیم ملی افریقای جنوبی را شکست می‌دهد.

پیش از این افغانستان و افریقای جنوبی در دو بازی ۵۰ اووره (یک روزه) و سه بازی‌های ۲۰ اووره به مصاف هم رفته بودند که در تمام آن رقابت‌ها افریقای جنوبی پیروز شده بود.

افریقای جنوبی پس از بردن قرعه به بیتنگ آغاز کرد و در ۳۳ اوور با ازدست دادن تمام بازیکنان، ۱۰۶ دوش انجام داد.

بازیکنان افغان توانستند با از دست دادن چهار بازیکن در اوور ۲۶ این هدف را پوره کنند.

برای تیم افغانستان، بیشترین دوش را گلبدین نایب انجام داد. او در ۲۷ توپ توانست ۳۴ دوش انجام دهد و تا پایان رقابت از میدان حذف نشد.

افریقای جنوبی در ده اوور نخست بازی، با از دست دادن هفت بازیکن تنها ۳۶ دوش انجام داد.

این نخستین بار در تاریخ کرکت در افریقای جنوبی است که تیم ملی این کشور در یک بازی یک روزه به این اندازه دوش اندک انجام می‎دهد.

همچنین این نخستین بار است که تیم ملی افریقای جنوبی در بازی‌های یک روزه در ده اوور نخست، هفت بازیکن را از دست می‌دهد.

فضل الحق فاروقی، بازیکن افغان توانست در چهار اوور نخست بازی سه بازیکن افریقای جنوبی را حذف کند. او در مجموع چهار بازیکن تیم حریف را از میان برداشت.

ویکت های چهارم، پنجم و شش را برای تیم ملی افغانستان، محمد غضنفر گرفت. راشد خان، ستارۀ کرکت افغانستان توانست دو بازیکن افریقای جنوبی را از بازی حذف کند.

این بازی به میزبانی افغانستان در شهر شارجۀ امارات متحده عرب برگزار شده است. دومین بازی از سه بازی این سلسله، روز جمعه ۲۰ سپتمبر و آخرین بازی هم به تاریخ ۲۲ سپتمبر برگزار می‌شود.