خامنه‌ای: برنامۀ میزایل بالستیکی را ادامه می‌دهیم

آیت الله علی خامنه ای، رهبر ارشد ایران، گفته است که باوجود فشار های بین المللی برنامۀ بالستیکی آن کشور ادامه خواهد یافت، زیرا اقدام علمی و ضروری است

آیت الله علی خامنه‌ای، رهبر ارشد ایران، روز پنجشنبه با انتقاد از وضع تعزیرات جدید ایالات متحده بر آن کشور گفت که با وجود فشار های بین المللی تهران برنامه میزایل های بالستیکی خود را ادامه خواهد داد.

آقای خامنه‌ای گفته است که ایالات متحده می خواهد " با استفاده از هر توجیه، در برابر ایران سر و صدا" ایجاد کند.

پس از آزمایش موفقانۀ میزایل حامل قمر مصنوی توسط ایران، برخی از کشور های غربی این اقدام تهران را یک عامل نا آرام کننده در منطقه عنوان کردند.

در واکنش به انتقاد برخی از کشور های غربی آقای خامنه‌ای گفت که آزمایش موفقانۀ میزایل که حامل قمر مصنوعی بود، یک اقدام علمی و ضروری برای ایران بود و خصومت در مقابل چنین اقدام، "این است تا قویتر شویم."

ایران پنجشنبۀ گذشته راکت فضایی موسوم به "سیمرغ" راموفقانه آمازیش کرد، راکتی که قادر است دستگاه ستلایت را به فضای بفرستد

قبل بر این، نیکی هیلی، سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد، در نامۀ روز چهارشنبه خود به شورای امنیت گفت که پرتاب این میزایل یک گام تحریک آمیز و تهدید کننده از سوی ایران می ‌باشد.

کشور های غربی به خصوص ایالات متحده نگرانی دارند که راکت سیمرغ ممکن قادر به انتقال کلاهک هسته ای باشد.

آقای خامنه‌ای همچنین تاکید کرد که توافق هستوی ایران با قدرت های جهان، از حسن نیت تهران به خاطر کنار آمدن با جهان است.

ایران پنجشنبه گذشته راکت فضایی موسوم به "سیمرغ" را موفقانه آمازیش کرد، راکتی که قادر است دستگاه ستلایت را به فضا بفرستد.

تلویزیون حکومتی ایران گزارش داد که "مرکز فضایی امام خمینی با آزمایش موفقانۀ راکت سیمرغ، به صورت رسمی افتتاح گردید."

در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد از ایران خواسته شده است که از هر گونه فعالیت مرتبط با میزایل های بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته‎ای، اجتناب کند.