جنگ سوریه ۴۷۵ هزار کشته و دو میلیون زخمی برجا گذاشته است

در میان کشته شدگان ۹۹۶۷۱ غیرنظامی به شمول ۱۸۲۴۳ کودک و ۱۱۴۲۷ زن شامل می باشد

دیده بان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا روز یکشنبه گزارش داد که در جریان جنگ های داخلی سوریه، مجموعاً ۴۷۵ هزار نفر کشته و بیش از ۱۴ میلیون شهروند آن کشور یا زخمی شده اند و یا هم از خانه های شان بی جا شده اند.

دیدبان حقوق بشر سوریه که مقر اصلی آن در لندن است، با نشر یک گزارش گفته است که آن نهاد بطور مستقل خود کشته شدن ۳۳۱۷۶۵ نفر را در قلمرو سوریه مستند ساخته است.

به گفتۀ این سازمان، این افراد بین پانزدهم ماه مارچ ۲۰۱۱ تا پانزدهم ماه جولای ۲۰۱۷ در سوریه کشته شده اند.

در این گزارش آمده است که در میان کشته شدگان، ۹۹۶۷۱ غیر نظامی به شمول ۱۸۲۴۳ کودک زیر ۱۸ سال و ۱۱۴۲۷ زن شامل می باشند.

دیده بان حقوق بشر سوریه در این گزارش گفته است که ۵۴۲۵۳ تن از جنگجویان ضد حکومت بشارالاسد رئیس جمهور سوریه نیز در این مدت کشته شده اند.

رامی عبدالرحمان، بینانگذار دیدبان حقوق بشر سوریه در یک مصاحبه با صدای امریکا گفت که در این میان ۵۸۴۴۶ تن از تندروان که شامل گروه دولت اسلامی، القاعده و سایر تندروان خارجی می شوند که در سوریه درگیر جنگ میباشند.

تندروان داعش حتی غیر نظامیان را به قتل رسانده اند

در این گزارش آماده است که ۴۵ هزار شهروند سوری که توسط رژیم بشارلاسد در زندان ها تحت شکنجه جان باختند، شامل این گزارش نمی باشند.

دیدبان حقوق بشر سوریه در این گزارش گفته است که ۵۲۴۸ نفر که شامل حدود ۱۳۰۰ کودک و ۷۴۰ زن می شود، در نتیجۀ حملات هوایی و راکتی روسیه کشته شده اند.

در حملات هوایی قوای ائتلاف به رهبری ایالات متحده نیز ۱۹۰۳ نفر کشته شده که شامل ۴۱۸ کودک و ۳۱۸ زن می شود.

در این گزارش همچنین گفته شده است که همه گروه های متخاصم به شمول حکومت سوریه، روسیه، قوای ائتلاف به رهبری ایالات متحدۀ امریکا، شورشیان و تندروان اسلامگرا مثل داعش موجب کشتار غیر نظامیان شده اند.

در جنگ شش سالۀ سوریه اکثر زیربنا های سوریه و بنا های تاریخی آن از بین رفت

رامی عبدالرحمان، رئیس و بیناگذار دیده بان حقوق بشر سوریه به صدای امریکا گفت که در این مدت، حدود دو میلیون نفر در سوریه زخمی شده اند که شماری از آنان برای همیش معلول معیوب خواهند بود..

علاوه بر آن، در جنگ شش سالۀ سوریه، هفت میلیون شهروند سوری مجبور به ترک کشور شان شدند و حدود پنج میلیون شهروند آن کشور از خانه های شان بی جا شده اند.

در ماه مارچ ۲۰۱۱، اعتراضات صلح آمیز در سوریه بر ضد رژیم بشارالاسد آغاز گردید، اما به زودی این اعتراضات به یکی از خونین ترین منازعات قرن ۲۱ مبدل شد، جنگی که علاوه بر تلفات سنگین جانی، اغلب زیر بنا ها و بنا های تاریخی آن کشور را نابود کرده است.