سیلاب‌ها در لیبیا جان کم از کم ۱۵۰ نفر را گرفت

طوفان دانیل در روزهای اخیر بخش‌هایی از یونان، ترکیه و بلغاریا را نیز متاثر کرده و منجر به مرگ کم از کم ۲۷ نفر در این کشورها شده است.

مقام‌ها در لیبیا روز دوشنبه ۱۱ سپتمبر (۲۰ سنبله) گفتند که کم از کم ۱۵۰ نفر در اثر سیلاب‌های اخیر در آن کشور جان باخته اند.

طوفان دانیل در بحیرهٔ مدیترانه سبب بارندگی شدید و جاری شدن سیلاب‌ها در لیبیا شده است.

محمد مسعود، یک سخنگوی ادارهٔ حاکم بر شهر بن‌غازی لیبیا، گفت: "کم از کم ۱۵۰ نفر در اثر سیلاب‌های ناشی از باران‌های طوفان دانیل در درنا، جبل الاخضر و المارج جان باخته اند."

مسعود گفت که این طوفان و بارندگی و سیلاب‌های ناشی از آن سبب خسارات هنگفت مالی بر املاک دولتی و خصوصی نیز شده است.

او گفت که اسامه حماد، صدر اعظم لیبیا،‌ یکجا با رییس ادارهٔ حالت اضطرار و وزیران ادارهٔ حاکم بر شرق لیبیا به منطقهٔ درنا سفر کرده اند تا از ساحات سیلاب‌زده دیدن کرده و خسارات ناشی از آن را بررسی کنند.

اداره حماد که با حکومت انتقالی حاکم بر طرابلس که از سوی جامعهٔ بین‌المللی به رسمیت شناخته شده است، در رقابت و خصومت قرار دارد، روز دوشنبه منطقهٔ درنا را "ساحهٔ آفت‌زده" اعلام کرد.

کارشناسان آب و هوا، طوفان دانیل را که در روزهای اخیر بخش‌هایی از یونان، ترکیه و بلغاریا را نیز متاثر کرده و منجر به مرگ کم از کم ۲۷ نفر در این کشورها شده است، از رهگذر میزان بارندگی بی نهایت شدید توصیف کرده اند.

این طوفان شام یکشنبه ساحات ساحلی جبل الاخضر و بن‌غازی را متاثر کرد و بارندگی‌های توام با سیلاب شد مقام‌ها قیود گشت و گذار را اعلام کرده و مکاتب را برای چندین روز مسدود کنند.

تیم‌های نجات به شهر درنا که حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، اعزام شده اند تا به آسیب دیدگان طوفان دانیل امدادرسانی کنند.