اردوی اسراییل از کشته شدن ۱۶۹ سرباز اسراییلی در جنگ با حماس خبر داد

اردوی اسراییل روز چهارشنبه ۱۱ اکتوبر (۱۹ میزان) گفت که در جنگ با گروه حماس ۱۶۹ سرباز اسراییلی کشته شده است.

دانیا هگاری، سخنگوی اردوی اسراییل، به خبرنگاران گفت که در کنار کشته شدن این تعداد از نظامیان، گروه حماس ۶۰ شهروند دیگر این کشور را اختطاف کرده و به غزه انتقال داده اند.

او افزود که حکومت با خانواده‌های افراد اختطاف شده تماس بر قرار کرده است.

این در حالی است که اسراییل امروز نیز حملات هوایی را بر جاده‌ها و ساختمان‌های غزه انجام داد.

سخنگوی اردوی اسراییل افزود که جسد صدها مرد مسلح هنوز هم در ساحۀ مرزی باقی مانده است. شمار کشته شدگان حملات گروه حماس در اسراییل به حدود ۱۲۰۰ نفر رسیده است.

مقامات صحی فلسطینی نیز امروز گفتند که شمار تلفات در غزه به ۱۰۵۵ نفر رسیده است. آنان افزودند که در جریان حملات اسراییل حد اقل ۵۰۰۰ نفر دیگر زخمی شده اند.

ملل متحد می‌گوید که بیش از ۲۶۳هزار باشندۀ نوار غزه مجبور به ترک منازل شان شده و انتظار می‌رود که شما آنان افزایش یابد.

حمایت امریکا

لوید آستن، وزیر دفاع ایالات متحده گفته است که یک گروه کوچکی از نیروهای ویژۀ امریکا در بخش پلانگذاری و استخبارات با اردوی اسراییل کار می‌کند. او افزود: "ما توانایی اعزام سریع منابع در منطقه را نیز داریم."

این در حالی است که انتونی بلینکن، وزیر خارجۀ ایالات متحده، امروز به اسراییل می رود.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجۀ امریکا گفت که هدف این سفر "رساندن پیام همبستگی و حمایت" است.

میلر گفت: "وزیر خارجۀ امریکا می‌خواهد از رهبران اسراییل در مورد وضعیت در منطقه بشنود و این که ما چگونه می‌توانیم به بهترین نوع به حمایت خویش در مبارزۀ آنان در مقابل تروریست‌ها ادامه دهیم."

گروه حماس به روز شنبه، درست ۵۰ سال پس از جنگ سال ۱۹۷۳ اسراییل-عرب، حملات زمینی و راکتی را بر اسراییل آغاز کرده و در حالی که برخی از کشورها خواهان مذاکرات میان دوطرف شده اند، یک مقام حماس در دوحه،‌ پایتخت قطر، گفت که در حال حاضر هیچ فرصتی برای مذاکرات در خصوص تبادلهٔ زندانیان یا موضوع دیگری وجود ندارد.

در تهیۀ این مطلب از گزارش‌های اسوشیتدپرس و فرانس‌پرس استفاده شده است.