حملهٔ طالبان پاکستانی بر یک مجتمع پولیس در شهر کراچی دست‌کم هفت کشته برجا گذاشت

مقامات ایالتی پاکستان روز جمعه ۱۷ فبروری (۲۸ دلو) گفتند که در اثر حملهٔ مهاجمان مسلح بر یک مجتمع پولیس در شهر بندری کراچی دست‌کم هفت نفر به شمول سه مهاجم انتحاری کشته شدند.

یک مقام ایالت سند به خبرگزاری فرانس پرس گفته است که طالبان پاکستانی شام جمعه به وقت محل بر یک مجتمع پولیس در شهر بندری کراچی حمله‌ور شدند.

مرتضی وهاب صدیقی،‌ سخنگوی حکومت ایالت سند، به فرانس پرس گفت: "در این حمله چهار نفر به شمول دو پولیس،‌ یک نگهبان و یک صفا کار کشته شدند." او اضافه کرد که عملیات با کشته شدن "سه تروریست" پایان یافت.

طالبان پاکستانی گفته است که یکی از بم گذاران انتحاری این گروه به دفتر پولیس کراچی که ده‌ها ساختمان اداری و مسکونی دارد، حمله کرده است.

یک منبع در شفاخانهٔ کراچی به خبرگزاری فرانس پرس گفت که در این حمله دو افسر امنیتی زخمی و جهت تداوی به شفاخانه منتقل شدند.

اما خبرنگار رادیو صدای آزادی از قول وزیر اعلای ایالت سند گزارش داده است که در این حمله دو پولیس، یک نظامی و دو تروریست کشته شده اند.

منابع پولیس شهر کراچی گفته اند که بین هشت تا ۱۰ " تروریست'' وارد پاسگاه پولیس شده و به گلوله‌باری آغاز کردند.

در همین حال،‌ رسانه های پاکستانی گزارش داده اند که صدای انفجارهای شدید نیز در محل رویداد شنیده شده است.

مرادعلی شاه، وزیر اعلای ایالت سند،‌ به خبرنگاران گفت که در کنار نیروهای پولیس،‌ نیروهای نظامی نیز در محل حمله حاضر شده و ''تروریست‌ها'' را محاصره کردند.

به گفته او، معلوماتی که تا اکنون به دست آورده است،‌ در نتیجهٔ گلوله‌باری دو پولیس،‌ یک غیرنظامی و دو تروریست کشته شده اند. شاه افزود که چهار تن مهاجمان زخمی شده اند و وضعیت یکی از آنان وخیم است.

برخی از رسانه‌ها گزارش داده اند که در هنگام حملهٔ مهاجمان بین ۴۰ تا ۵۰ نفر در ساختمان پولیس حضور داشتند.

پیش از این،‌ در حمله‌ای که به تاریخ تاریخ ۳۰ جنوری (۱۰ دلو) در داخل یک مسجد شهر پشاور ایالت خیبرپختونخواه رخ داد، بیش از ۱۰۰ نفر کشته و بیش از ۲۲۰ نفر زخمی شدند. مقامات گفته اند که اکثریت قربانیان این رویداد منسوبین پولیس بوده اند.