جنگ در شرق سوریه سبب کشته شدن ۱۱ غیر نظامی شد

دیدبان حقوق بشر سوریه مستقر در بریتانیا روز جمعه نهم اگست (۱۹ اسد) گفت که ۱۱ غیر نظامی در شرق سوریه زمانی کشته شدند که هدف حملات گروه‌هایی قرار گرفتند که از حمایت ایران برخوردار‌اند و از حکومت سوریه حمایت می‌کنند.

بر اساس گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، شش کودک در میان قربانیان گلوله باری شدید در ساحه دحله واقع در ولایت دیرالزور شامل اند.

این ناظر حقوق بشر مستقر در بریتانیا که به شبکه‌ای از منابع در داخل سوریه ارتباط دارد،‌ گزارش داده که درگیری‌ها روز چهارشنبه زمانی آغاز شد که جنگجویان طرفدار ایران به مناطق تحت کنترول کردها حمله کردند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که رهبری آنرا کرد‌ها بر عهده دارند، نیز از کشته شدن ۱۱ غیرنظامی در ساحه دحله خبر داده‌اند و گفته‌اند که اکثر قربانیان زنان و کودکان بودند.

نیروهای دموکراتیک سوریه که از حمایت ایالات متحده برخوردار‌اند، در سال ۲۰۱۹ در شکست خلافت خود خواندهٔ گروه داعش نقش مرکزی را اجرا کردند.

ولایت دیرالزور با اکثریت عرب که سرشار از منابع است ،هم‌مرز با عراق است و توسط دریای فرات به دو قسمت تقسیم شده است. این ولایت ده‌ها جوامع قومی را در خود جا داده و شماری از مردم این ساحه در جنگ بر ضد داعش، با نیروهای دموکراتیک سوریه پیوستند.

ایران در بیش از یک دهه‌ جنگ داخلی، کمک‌های نظامی خود را به حکومت بشارالاسد، رییس جمهور سوریه، فراهم کرده است.

در حال حاضر، ایالات متحده کم و بیش ۹۰۰ نیرو در سوریه دارد و این نیرو‌ها بخشی از ایتلاف کشور‌های غربی در مقابل گروه‌های تندرو اسلام‌گرا می‌باشند.

جنگ داخلی سوریه که در سال ۲۰۱۱ آغاز،‌ سبب کشته شدن بیش ۵۰۰ هزار نفر شده و نیم جمعیت ۲۳ میلیونی آن کشور یا از خانه‌های شان بی‌جا شده‌اند و یا مجبور به ترک کشورش شان شده‌اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.