محکومیت حملات دهشت افگنی با فتوای ۶۲ صفحه ای

این فتوا توسط بیش ۱۰۰ هزار عالم دینی، متخصصین حقوقی، و روحانیون بنگلادشی امضا شده است.

یک گروه اسلامی مهم در بنگلادش فتوایی را در محکوم کردن دهشت افگنی و تندروی صادر کرده که شامل حملات خشونت بار بر غیرمسلمانان و نویسندگان غیردینی و فعالین می باشد.

این فتوا توسط بیش ۱۰۰ هزار عالم دینی، متخصصین حقوقی، و روحانیون امضا شده است، و توسط مولانا فریدالدین مسعود، رئیس جمعیت العلمای بنگلادش، یک نهاد ملی اسلامی، پیشکش شده است.

مولانا مسعود حین تقدیم این فتوای ۶۲ صفحه ای همراه با ۳۰ جلد کتاب که هر کدام حاوی ۳۳۰۰ امضا بود، گفت او این کمپین را به دلیلی آغاز کرده است که دهشت افگنان حملاتی را به نام اسلام، به راه انداخته اند.

مسعود گفت او این حملات منتج به درک نادرست از اصول دینی می شود.

مولانا مسعود به صدای امریکا گفت "وقتی آنها به فعالیت های خشونت بار دست می زنند، آنها آن را جهاد می نامند و به شادی می گویند که می خواهند با جهاد کردن شهید شوند."

رئیس جمعیت العلمای بنگلادش می افزاید که اما اسلام مخالف چنین فعالیت های دهشت افگنی است.

مولانا مسعود می گوید از زمانی که اکثر مردم نظر نادرستی به جهاد دارند، عالمان دینی که این فتوا را امضا کرده اند در صدد شده اند تا مفهوم جهاد را از لابلای متون قرآنی تشریح کنند و اینکه چگونه تندروان اسلامی مسلمانان و غیرمسلمانان را در خصوص این مسئله گمراه می کنند.

طی سال گذشته کم از کم ۴۸ تن در بنگلادش کشته شده و نیم تقصیر متوجه اسلام گرا ها است. گروه دولت اسلامی مسوولیت بیش از نصف آن کشتار را بعهده گرفته است.

حکومت بنگلادش تاکید دارد که نه دولت اسلامی و نه القاعده در بنگلادش پایگاه دارد بلکه آن کشتار کار گروه های تندرو محلی است.