آلمان از بازنگری روابط خود با ترکیه خبر داد

روابط بین برلین و انقره در ماه های اخیر به شدت به سردی گراییده است.

انگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در اعتراض به بازداشت دو شهروند دیگر کشورش در ترکیه گفت که با در نظر داشت رویداد های اخیر، برلین ممکن روابط خود را با انقره باز نگری کند.

خانم مرکل روز جمعه گفت که آلمان باید در برابر این اقدام ترکیه واکنش "قاطعانه" نشان بدهد. او افزود که برلین پیش از این رویداد نیز در روابط خود با انقره تغییرات گسترده آورده بود.

در حال حاضر، ۱۲ شهروند آلمان به خاطر اتهامات سیاسی در ترکیه در بازداشت به سر می برد که چهار تن آنان تابعیت دوگانه دارد. در میان این افراد، دنیز یوسل، خبرنگار آلمانی ترکی تبار نیز شامل است که از زمان بازداشت او در ترکیه ۲۰۰ روز می گذرد.

صدر اعظم آلمان همچنین گفت که با در نظر داشت وضعیت کنونی در ترکیه، پیشبرد مذاکرات پیوستن آن کشور به اتحادیه گمرکات اتحادیه اروپایی مناسب نمی باشد.

دو شهروند آلمان روز پنجشنبه از میدان هوایی انتالیا در ترکیه بازداشت شد.

ترکیه پس از کودتای نظامی ناکام سال گذشته در آن کشور، شمار زیاد شهروندان کشور های اروپایی را به ظن دست داشتن در آن کودتا بازداشت کرده است.

اما منتقدین می گویند که رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به بهانه بازداشت عاملین کودتا، مخالفین خود را سرکوب می کند.

در همین حال، مارتین شولتز، رهبر حزب سوسیال دیموکرات و رقیب اصلی انگلا مرکل در انتخابات پارلمانی ۲۴ سپتمبر و همچنین سایر سیاستمداران آلمان خواستار صدور هشدار رسمی به شهروندان آلمان به خاطر سفر به ترکیه شدند.

چیم آزدمیر، رهبر حزب سبز های آلمان گفته است که از این پس به کسی اطمینان داده نمی تواند که در ترکیه مصؤون خواهد بود.