آیا افغانستان هنوز هم فرصت صعود به مرحلهٔ نیمه نهایی جام جهانی کرکت را دارد؟ 

تیم ملی کرکت افغانستان در جام جهانی کرکت هشت امتیازی است و اگر در مقابل افریقای جنوبی پیروز شود ۱۰ امتیازی خواهد شد. اما تنها پیروزی افغانستان را به دور نیمه نهایی نمی‌رساند، این تیم باید با تفاوت بزرگ برنده شود تا اوسط نمرات‌اش فراتر از اوسط نمرات نیوزیلند برود.

در حال حاضر تنها افغانستان و پاکستان هشت امتیازی اند و فرصت خیلی کوچکی برای راه یابی به دور نیمه نهایی دارند.

وبسایت معروف ورزشی "ESPNcricinfo" گزارش داده است که افغانستان به شرطی می‌تواند به دور نیمه نهایی راه یابد که افریقای جنوبی را با تفاوت ۴۳۸ دوش شکست دهد، رخدادی که تا اکنون در تاریخ کرکت دیده نشده و بعید است اتفاق بافتد.

تا اکنون تیم‌های هند، افریقای جنوبی و آسترالیا به دور بعدی صعود کرده اند و تیم نیوزیلند با ۱۰ امتیاز در پایدان این مرحله قرار دارد.

حشمت الله شهیدی، کپتان تیم ملی کرکت افغانستان روز پنجشنبه نهم نومبر (۱۸ عقرب) در یک کنفرانس خبری گفت که بازیکنان تیم ملی برای رقابت با افریقای جنوبی آمادگی دارند.

بار قبلی افغانستان در رقابت‌های جام جهانی سال ۲۰۱۹ با افریقای جنوبی مقابل شده و شکست خورده بود.

نیوزیلند روز پنجشنبه سریلانکا را شکست داد و آرزوهای پاکستان و افغانستان را برای راه یابی به دور بعدی تقریباً از بین برد.

پاکستان آخرین بازی‌اش در این جام را با انگلستان انجام می‌دهد و اگر می‌خواهد از رهگذر اوسط نمرات از نیوزیلند پیشی بگیرد و به دور نیمه نهایی راه یابد، باید انگلستان را با تفاوت ۲۸۷ دوش شکست دهد که غیر قابل تصور به نظر می‌رسد.

افغانستان در این جام سفر پر از دست آورد داشت و تیم‌های قدرتمند مانند انگلستان، پاکستان و سریلانکا را شکست داد و در مقابل آسترالیا نیز مانند یک تیم قدرتمند بازی کرد.

بازی نخست نیمه نهایی این جام به روز چهارشنبه ۱۵ نومبر راه اندازی می‌شود.