راشد خان کپتان بازی‌های ۲۰ اووره کرکت افغانستان شد

بورد کرکت افغانستان روز پنجشنبه ۲۹ دسمبر (هشتم جدی) اعلام کرد که راشد خان، عضو تیم ملی کرکت آن کشور، به صفت کپتان بازی‌های ۲۰ اووره انتخاب شد.

راشد خان پس از گزینش در این سمت گفت: "قبل از اين نیز این مسوولیت بزرگ را انجام داده ام، همرای بازیکنان و قهرمان تيم خود را بسيار راحت احساس می‌کنم، بعد از این نیز تلاش نهایی خواهم کرد که به کشور و هموطنان خود افتخارات بياورم و تيم ملی را به سرحدی برسانم که آرمان و خواهش هموطنانم است."

میرویس اشرف، رييس عمومی کرکت بورد افغانستان پس از این گزینش گفت: "راشد خان یک ستاره و قهرمان شناخته شدهٔ تیم ملی کرکت کشور است، باور دارم مسوولیت محول شده را به نحو احسن و مسوولانه انجام خواهد داد."

نخستین ماموریت راشد خان به عنوان کپتان بازی‌های ۲۰ اووره، سه بازی با امارات متحده عرب در ماه فبروری خواهد بود.

محمد نبی کپتان پیشین بازی‌های ۲۰ اووره پس از حذف بدون کدام پیروزی افغانستان از جام جهانی ۲۰ اووره ۲۰۲۲ از سمت خود کنار رفت.

پیش از این نیز راشد خان به عنوان کپتان تیم کرکت وظیفه اجرا کرده بود اما پس از اعلام فهرست تیم ملی افغانستان برای جام جهانی ۲۰۲۱ استعفا داد.

راشد خان، ستارهٔ کرکت افغانستان و جهان در صفحهٔ تویترش نوشته بود که به دلیل آنکه پیشنهادات او منحیث کپتان در ترکیب تیم ملی در نظر گرفته نشد، از سمت‌اش استعفا می‌دهد.

او نگاشته بود که منحیث کپتان تیم ملی حق دارد که در انتخاب تیم ملی دخیل باشد.

بر اساس معلومات بورد کرکت افغانستان، راشد خان تا کنون ۷۴ مسابقه بین‌المللی بیست اووره، ۸۶ مسابقه بین المللی یک روزه و پنج بازی تست انجام داده است که در آنها به ترتیب ، ۱۲۲، ۱۶۳ و ۳۴ ویکت بدست آورده است.

این ستارهٔ کرکت افغانستان به شمول بازی در لیگ‌های بین‌المللی، ۳۶۰ مسابقه بین‌المللی بیست اووره انجام داده است که در آن ها ۴۹۰ ویکت بدست آورده است.