رییس جمهور مصر در مورد تشدید جنگ در لبنان هشدار داد 

عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر و چارلس بروان، لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده

عبدالفتاح السیسی، رییس جمهور مصر، روز یکشنبه ۲۵ اگست (چهارم سنبله) در جریان ملاقات با لوی درستیز عمومی قوای مسلح ایالات متحده، نسبت به تشدید تنش‌های منطقه‌ای در حالی هشدار داد که خصومت‌ها میان لبنان و اسراییل اوج گرفته است.

ریاست جمهوری مصر با نشر اعلامیه‌ای گفته است که السیسی در جریان این ملاقات با چارلس بروان بر حفظ ثبات و حاکمیت لبنان تاکید کرد.

این در حالی است که اسراییل امروز گفت که در حملات گستردهٔ هوایی هزاران دستگاه پرتاب راکت حزب الله را منهدم کرد و حزب الله نیز گفته است که صدها میزایل و طیاره‌های بی‌سرنشین را بر خاک اسراییل پرتاب کرد.

مصر یک بار دیگر از طرفین خواست از خویشتن داری در حالی کار بگیرند که ایالات متحده گفته است برای حمایت و دفاع از اسراییل آماده است.

پیش از این، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی قصر سفید، گفته بود که جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به مقامات امریکایی دستور داده است که "به طور مستمر" با اسراییل ارتباط برقرار کنند.

اوافزود: "امریکا به حمایت از حق اسراییل برای دفاع از خود ادامه خواهد داد."
مصر از میانجی‌گران مذاکرات برای آتش‌بس غزه است و رییس جمهور این کشور از جامعهٔ بین المللی خواست تا در این خصوص "موقف قاطعانه" اختیار کرده و "پاسخ قویتر" به آن ارایه کنند.

مذاکرات برای آتش‌بس در غزه و رهایی گروگان‌ها از نزد گروه حماس در قاهره آغاز می‌شود. اما یک مقام دفتر بنیامین نتنیاهو، صدر اعظم اسراییل، گفته است که تا حالا تصمیم اتخاذ نشده است که مقامات استخباراتی اسراییل در این مذاکرات اشتراک خواهند کرد یا نه.

حماس گفته است که هیات این گروه به قاهره خواهد رفت، اما به عوض اشتراک در مذاکرات، تنها با مقامات مصری ملاقات خواهد کرد.