گرمای شدید در اروپا ممکن سبب مرگ بیش از ۶۱ هزار نفر شده باشد - تحقیق

دانشمندان می‌گویند مرگ بیش از ۶۱ هزار نفر در اروپا ممکن است به گرمای شدید سال گذشته در کشور‌های عضو این اتحادیه مرتبط باشد.

این دانشمندان می‌گویند که یافته‌های آنان نیازی را برجسته می‌سازد که حکومت‌ها باید به تاثیرات گرمای زمین بر سلامتی انسان‌ها رسیدگی کنند.

این دانشمندان آمار رسمی مرگ و میر افراد را در ۳۵ کشور اروپایی بررسی کردند و نتایج یافته‌‌های خود را روز دو شنبه نشر کردند.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که میزان مرگ و میر در این ۳۵ کشور اروپایی از اواخر ماه می تا اوایل سپتمبر سال گذشته در مقایسه با حد اوسط مرگ و میر در ۳۰ سال گذشته، افزایش را نشان می‌دهد.

آمار بررسی شده همچنین نشان می‌دهد که فرانسه از آغاز موج گرمای شدید اقداماتی را روی دست گرفته، اقداماتی که ممکن برای جلوگیری از مرگ و میر ناشی از گرمای شدید کمک کرده باشد.

فرانسه در سال‌های اخیر هنگام گرمای شدید سیستم هشدار دهنده‌ را روی دست گرفته که برای مردم آن کشور توصیه می‌کند تا چگونه خود را سرد نگه دارند و مردم را به نوشیدن آب و اجتناب از نوشیدن الکول ترغیب می‌کند.

یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که آمار مرگ و میر ناشی از گرمای شدید در میان افراد مسن و زنان در کشور های حوزهٔ‌ مدیترانه افزایش یافته است.

بر اساس یافته‌های این پژوهش،‌ همه مرگ و میر ناشی از گرما که تابستان گذشته در سراسر اروپا بررسی شد با تغییرات اقلیمی مرتبط نبود. در این گزارش آمده است که برخی از این مرگ و میر‌ها حتا اگر گرمای تابستان مانند حد اوسط دمای سال‌های گذشته باقی می‌ماند، رخ می‌داد.

اما در گزارش تاکید شده است که هیچ شکی وجود ندارد که گرمای شدید سال ۲۰۲۲ که در بسیاری از کشور‌های اروپایی بی سابقه بود، سبب افزایش مرگ و میر ناشی از گرمای شدید شده است.

نویسندگان این گزارش گفته اند که اگر اقدامات پیشگیرانهٔ‌ مناسب روی دست گرفته نشود، انتظار می‌رود که مرگ و میر ناشی از گرما همه ساله افزایش یابد.

این دانشمندان پیش‌بینی کرده اند که بدون اقدامات پیش‌گیرانه میزان مرگ و میر ناشی از گرمای شدید تا سال ۲۰۴۰ به ۹۴ هزار نفر خواهد رسید و تا اواسط قرن ۲۱ این رقم سالانه به بیش ۱۲۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت.