همکاران پیشین کمپاین انتخاباتی ترمپ، در قید اف بی آی

پال منافورت، رئیس پیشین کمپاین انتخاباتی ترمپ

پال منافورت رئیس پیشین کمپاین انتخاباتی ترمپ و ریک گیتس، همکار تجارتی او، امروز از سوی یک هیئت منصفۀ فدرال رسماً به توطیه چینی علیه ایالات متحده و سایر جرایم، متهم شناخته شدند.

اتهامنامه های آنان، که از قبل تهیه شده و مهر ولاک شده بود، امروز در پیشگاه هیئت منصفۀ فدرال گشوده شد. این اتهامنامه های رسمی، حاوی دوازده مورد بود: از توطیه چینی گرفته تا تطهیر پول، ثبت نام نکردن به مثابۀ یک مدافع منافع کشور خارجی، بیانات کذب، و چندین مورد وابسته به گزارش ندادن راجع به حسابات بانکی.

منافورت، باشندۀ شهر الکزندریۀ ایالت ورجینیا، و شریک تجارتی اش ریک گیتس که باشندۀ شهر ریچموند این ایالت است، صبح امروز خود را به مأمورین ادارۀ تحقیقات فدرال یا اف بی آی تسلیم کردند.

دونالد ترمپ، رئیس جمهور ایالات متحده، پس از آن که رئیس پیشین کمپاین اش رسماً متهم شناخته شد، در تویتر خود نوشت که تخلف کاری های نسبت داده شده به منافورت، سالها قبل از پیوستن او به کمپاین انتخاباتی ترمپ بوده است. ترمپ بار دیگر تأکید کرده که هیچ زد و بندی میان کمپاین او و روسیه وجود نداشته است.

همچنان با گشایش اتهامنامه های رسمی از سوی هیئت منصفۀ فدرال، این نیز آشکار شده که یک کارمند دیگر کمپاین انتخاباتی ترمپ، به دروغ گفتنش به اف بی آی در قسمت احتمال مداخلۀ روسیه در انتخابات امریکا، اعتراف کرده است.

جورج پاپادوپولوس، که اوایل سال گذشته مشاور کمپاین انتخاباتی ترمپ در قسمت پالیسی خارجی بود، به تاریخ پنجم اکتوبر اعتراف نامه ای را به هیئت حقیقت یاب تسلیم کرده و در آن پذیرفته است که او تلاش ورزیده تا تماس های خود با یک پروفیسور ارتباطی مسکو را پنهان سازد. این تماس ها، به هدف ارایۀ معلومات مضر علیه هیلری کلنتن، رقیب انتخاباتی ترمپ، برقرار شده بود.

تهیه شدن اتهامنامه های رسمی به این معنی میباشد که گروۀ ویژۀ حقیقت یاب تحت رهبری رابرت مولر، در رابطه با این ادعا ها که گویا روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشتۀ ایالات متحده دخالت مخفی داشت، اسناد و شواهد کافی را جمع آوری کرده تا هیئت منصفه را قناعت دهد.

رئیس جمهور دونالد ترمپ، روز گذشته در تویتراش این تحقیقات را جعلی و یک عمل شیطانی حزب مخالف اش خواند.