نخستین محمولۀ گندم کمک هند به کابل رسید

نخستین محمولۀ گندم هند در ۴۸ لاری شامل دو هزار و دوصد تُن گندم که امروز به کابل رسید، در سیلوی مرکزی جابجا شد.

از ۱۱۰ هزار تُن گندم کمک هند برای افغانستان، دو هزارو دوصد تُن آن امروز شنبه به کابل رسید.

برای استقبال از رسیدن این محمولۀ گندم مراسمی در سیلوی مرکزی کابل برگزار شده بود که در آن مقام‌های افغان و شارژدافیر سفارت هند مقیم کابل اشتراک کرده بودند.

نصیر احمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری افغانستان در این مراسم گفت که از ۱۱۰ هزار تن گندم کمک هند به این کشور، تا اکنون بیش ۶۰ تُن آن به بندر چابهار در ایران رسیده است.

آقای درانی، افزود که ۲۳ هزار و ۷۵۰ تُن گندم به گونۀ موقت در گدام شرکت‌ها در ولایت نیمروز جابجا شده است.

بربنیاد معلومات وزارت زراعت آبیاری ومالداری افغانستان، ۱۷ هزار و ۲۹۹ تُن گندم از ولایت نیمروز به ولایات غزنی، ننگرهار، هرات، لغمان، کندهار، هلمند و سیلوی مرکزی کابل منتقل شده است.

آقای درانی، گفت "ما فعلأ در کنار این که گندم کمکی را در هفت ولایت ذخیره می‌کنیم، برای ولایات شمال و شمال شرقی، از ازبکستان یک صد هزار متریک تن گندم را خریداری و در ذخیره‌های خود جابجا کرده‌ایم تا خدای ناخواسته اگر حوادث ناگوار اتفاق افتاد، آمادۀ همکاری و کمک رسانی به مردم خود باشیم".

نخستین محمولۀ گندم هند در ۴۸ لاری شامل دو هزار و دوصد تُن گندم که امروز به کابل رسید، در سیلوی مرکزی جابجا شد.

الوک رانجان جها، شارژدافیر سفارت هند مقیم کابل گفت، خرسند است که گندمی که از سوی هند به افغانستان کمک شده بود، امروز به کابل رسید.

آقای رانجان جها، افزود "افغانستان کشور محاط به خشکه است و برای اتصال به بحرها نیاز به بندرهای بین المللی دارد".

نخستین محمولۀ گندم کمک هند به افغانستان در هفت عقرب سال روان خورشیدی از بندر کندلا در ایالت گجرات حرکت کرد و در ۲۰ عقرب وارد خاک افغانستان شد.