حملهٔ مسلحانه بر یک مکتب در پاکستان هفت کشته برجا گذاشت

عکس آرشیف

پولیس و مقامات حکومتی پاکستان می‌گویند که پنج معلم و دو کارگر روز پنجشنبه چهارم می (۱۴ ثور) در تنش‌های فرقه‌ای مسلمانان سنی و شیعه در یک مکتب در شمال غرب پاکستان کشته شدند.

محمد عمران، رییس پولیس منطقهٔ قبایلی کرم به خبرگزاری فرانس پرس گفت: "وقتی دو مهاجم به داخل (مکتب) رفتند، افراد شیعه را شناسایی و قبل از گلوله‌باری آنان را از دیگران جدا کردند."

عمران گفت که این حمله پس از آن صورت گرفت که یک مرد سنی در اوایل روز در داخل موترش کشته شدو او افزود که مقامات محلی در حال مذاکره با هر دو طرف برای بازگرداندن آرامش در منطقه هستند.

امیر نواز، یک مقام ارشد دولتی در پاراچنار، شهر اصلی در منطقه عمدتاً شیعه نشین کرم، که سابقه طولانی در خشونت های فرقه ای دارد، نیز این خبر را تایید کرده است.

بعضی رسانه‌های محلی از زخمی شدن افراد نیز خبر داده اند، اما اسلام‌آباد تاکنون در این باره بیانیه‌ای صادر نکرده است. تاکنون در مورد هویت مهاجمین نیز اطلاعات منتشر نشده است.

عارف علوی، رییس جمهور پاکستان در تویتی کشتار معلمان مکتب در شهر پاراچنار را به شدت محکوم کرد و خواستار اقدام موثر نهادهای مجری قانون برای شناسایی و بازداشت عوامل این جنایت شده است.

مسلمانان شیعه تقریباً ۲۰ درصد از جمعیت بیش از ۲۲۰ میلیونی پاکستان را تشکیل می‌دهند. اقلیت شیعهٔ پاکستان همواره هدف حملات گروه‌های تندرو سنی به شمول داعش قرار گرفته اند.

درست یک سال پیش در همین روز، چهارم می ۲۰۲۲، مهاجم انتحاری داعش بر مسجد شیعیان در بازار قصه‌خوانی شهر پشاور حملهٔ‌ انتحاری را انجام داد که در آن حمله کم و بیش ۶۳ نفر کشته و نزدیک به ۲۰۰ نفر دیگر زخمی شدند.