پولیس فرانسه 'کمپ جنگل' را تخلیه کرد

پولیس فرانسه یکبار در نوامبر ۲۰۱۶ نیز کمپ جنگل را از وجود پناهجویان تخلیه کرده بود

پولیس فرانسه یک کمپ خود سر پناهجویان را در شمال آن کشور که به نام "کمپ جنگل" نیز مشهور است، محاصره کرد و تا کنون ۲۴۰ پناهجو را از آنجا تخلیه و به جای دیگری منتقل کرده است.

اکثر پناهجویانکمپ جنگل را شهروندان افغانستان و کردهای عراق تشکیل می‌دهد، اما شهروندان ایران و پاکستان نیز شامل پناهجویان ساکن در این کمپ استند.

در واقع، کمپ جنگل گذرگاه پناهجویان غیرقانونی به بریتانیا است و شماری از پناهجویان در آرزوی رفتن به بریتانیا، حتا ماه ها را در این کمپ سپری می‌کنند.

حدود ده بس که پولیس امنیت آن را تامین کرده بود، برای انتقال پناهجویان به سایر قسمت‌های فرانسه به کمپ جنگل آمده بود، اما گروه های امداد رسان و خبرنگاران اجازه نداشتند که وارد ساحه شوند.

کلیر میلو، عضو گروه خیریۀ سلام، که برای پناهجویان آب و غذا فراهم می‌کند، به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفت که پیش از آغاز عملیات پاکسازی این کمپ از وجود پناهجویان، حدود ۴۰۰ پناهجو در آن زیست داشت.

خانم میلو وضعیت این کمپ را رقتبار خواند و گفت که تشناب در آنجا وجود ندارد و فقط چهار نل آب نوشیدنی در تمام کمپ موجود است.

اریک اتین یک مقام شهر دنکرک که کمپ جنگل در آن واقع است، نیز با اشاره به وضعیت مناسب معیشت در این کمپ گفت "آنان بالای لای و گل به سر می‌برند، وضعیت شماری از آنان به ویژه کودکان و سالمندان بسیار وخیم است. نمی توانیم آنان را در این وضعیت رها کنیم".

با آنکه برخی مقام‌های محلی در دنکرک از احتمال ایجاد سرپناه‌های موقت چوبی در کمپ جنگل خبر داده بودند، وزارت داخلۀ آن کشور گفته است که به هیچ وجه کمپ رسمی در این ساحه ایجاد نخواهد شد.

امانویل ماکرون، رئیس جمهور فراسنه، گفته است که پایان بخشیدن به بحران مهاجرت یکی از اولولیت‌های کاری او است و تعهد کرده است که تا پایان سال روان مهاجران را از جاده های فرانسه جمع خواهد کرد.

در ماه اکتوبر، کمپ کاله در ۵۰ کیلومتری غرب کمپ جنگل در شمال فرانسه نیز از وجود پناهجویان پاک شد و حدود ۷۰۰۰ پناهجوی ساکن در آن به ساحات دیگر فرانسه منتقل شد.