مقامات غزه: حملات اسراییل بر کمپ بیجاشدگان ۱۰۰ کشته و زخمی برجا گذاشت

وضعیت کمپ بیجاشدگان داخلی شهر خان یونس پس از حملۀ هوایی اسراییل

یک نهاد دفاع مدنی غزه اوایل روز سه‌شنبه ۱۰ سپتمبر (۲۰ سنبله) گفت که در نتیجهٔ حملات اسراییل بر شهر جنوبی خان یونس دست‌کم ۴۰ نفر کشته و ۶۰ نفر دیگر زخمی شده‌ اند.

محمد المغیر، یک مقام این نهاد در غزه، به خبرگزاری فرانس پرس گفت که این حملات اسراییل بر کمپ بیجاشدگان داخلی "المواسی" صورت گرفته است.

المغیرهمچنان گفته است که تلاش‌ها برای یافتن ۱۵ نفر دیگر که هنوز در زیر خاک و آوار ناپدید اند، ادامه دارد.

محمود بصل، سخنگوی نهاد دفاع مدنی غزه، گفته است که در ''کشتار دسته‌جمعی ساحهٔ المواسی اعضای خانواده‌ها ناپدید شده‌ اند."

اما اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته‌ اند که طیاره‌های آنان یک مرکز فرماندهی گروه حماس را هدف قرار داده‌ اند. اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته‌ است که ''تروریست‌های مهم حماس را که در مرکز فرماندهی و کنترول مستقر در زون بشری در خان یونس فعالیت می‌کردند، هدف قرار داده است.

در اعلامیهٔ اردوی اسراییل همچنان آمده است که ''سازمان‌های تروریستی در نوار غزه هنوز هم از زیربنای‌های غیر‌نظامی و بشری، به شمول ساحاتی که از قبل برای کمک‌های بشری تعیین شده است، سوی استفاده می‌کنند تا بر ضد دولت اسراییل و نیروهای دفاعی اسراییل فعالیت تروریستی را انجام بدهند.''

اما حماس با نشر اعلامیه‌ای حضور جنگجویان خود را در این ساحه رد کرده و گفته است که ادعای اسراییل مبنی برای هدف قرار دادن جنگجویان این گروه ''یک دروغ آشکار'' است.

این حمله درست یک روز پس از آن صورت گرفت که یواف گالانت، وزیر دفاع اسراییل،‌ تاکید کرد که جنگ کشورش تا نابودی گروه حماس در نوار غزه ادامه خواهد یافت.