آلمان قهرمان کنفدراسیون فیفا شد

این اولین بار است که تیم ملی فوتبال آلمان، قهرمان کنفدراسیون فیفا شده است

تیم ملی فوتبال آلمان برای اولین بار قهرمان جام کنفدراسیون فیفا یا جام فوتبال قاره ها، شد.

سفید پوشان آلمانی روز یکشنبه در رقابت نهایی این جام، تیم فوتبال چیلی را یک-صفر شکست داده و در کنار لقب قهرمانی جام جهانی فوتبال، جام کنفدراسیون فیفا را نیز به آلمان بردند.

تنها گول تیم آلمان را لارس ستیندیل در دقیقۀ بیست نیمه اول بازی وارد گول چیلی کرد.

مربی تیم آلمان، وآخیم لوو، در این مسابقات با یک ترکیب کاملا جدید که هیچ یک از بازی کنان جام برازیل را با خود نداشت، به شهر سوچی روسیه جهت اشتراک در مسابقات، رفت.

مبصرین و کارشناسان فوتبال در رسانه های آلمانی و بین المللی ابراز بی اطلاعی می کنند که آیا این مربی مجرب آلمانی با همین ترکیب اعضای جوان ملی پوش، در رقابت های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه، شرکت خواهد و یا برخی از بازی کنان کلیدی و مجرب جام جهان ۲۰۱۴ را نیز با خود به روسیه خواهد برد.

تنها گول تیم آلمان را لارس ستیندیل در دقیقۀ ۲۰نیمه اول بازی وارد گول چیلی کرد.

تیم آلمان در رقابت نیمه نهایی جام کنفدراسیون فیفا، مکسیکو را شکست داد و چیلی با ضربات پنالتی، تیم پرتگال (قهرمان جام ملت های اروپا) را از راه بر داشت.

ساعات قبل، تیم پرتگال برای کسب مقام سوم، تیم ملی مکسیکو را دو-یک شکست داد و به این ترتیب، جایگاه سوم این مسابقات از آن خود کرد.

با این پیروزی تیم فوتبال آلمان، فدراسیون فوتبال آن کشور در این هفته از دو قهرمانی ملی پوشان خود جشن گرفت.

روز جمعه تیم ملی ۲۱ سال آلمان در رقابت قهرمانی جام ملت های اروپا، تیم ملی ۲۱ سال اسپانیا را یک –صفر شکست داد و لقب قهرمانی جام ۲۱ سال ملت های اروپا را به دست آورد.