آلمان بودجه دفاعی اشرا افزایش داد

پس از آن که دونالد ترمپ رئیس جمهور ایالات متحدۀ امریکا از کشور های عضو ناتو خواست تا بودجۀ مصارف نظامی شان را افزایش دهند، ائتلاف سیاسی تحت رهبری خانم مرکل در آلمان، افزایش بودجۀ نظامی را تصویب کرد، اما میزان این بودجه، پایین تر از اندازه ایست که پیمان اتلانتیک شمالی (ناتو) برای آلمان هدف تعیین کرده بود.

رقبای محافظه کار از حزب سوسیال دموکرات آلمان که در انتخابات ماه سپتمبر در برابر مرکل به رقابت خواهند پرداخت، انگلا مرکل را متهم کرده که گویا به خواست حکومت امریکا در قسمت افزایش بودجۀ نظامی، تسلیم شده است.

ناتو انتظار داشت که آلمان دو فیصد از عواید ملی خود را برای مصارف نظامی هزینه کند. سیگمار گابریل، وزیر خارجۀ آلمان و رهبر حزب سوسیال دموکرات که در انتخابات آینده حریف مرکل خواهد بود، میگوید در ۲۴ سپتمبر، رأی دهندگان در آلمان تصمیم خواهند گرفت که "آیا آلمان یک قدرت صلحجو باقی بماند یا با روند جنون آمیز تسلیحاتی ترمپ بپیوندد."

اما انگلا مرکل، صدراعظم آلمان میپذیرد که به مصارف تأمین رفاه عامه نسبت به مصارف نظامی باید ارجحیت داده شود، با آنهم حزب او میگوید که افزایش بودجۀ نظامی آلمان، به نفع امنیت این کشور است.