آلمان یک شبکهٔ قاچاق انسان را در هم شکست

مقامات پولیس آلمان روز چهارشنبه هفتم جون (۱۷ جوزا) شبکه‌ای را که به قاچاق صدها نفر تحت شرایط "غیر انسانی" متهم است، درهم شکسته و شش مظنون را در عملیات‌های جداگانه در مناطق مختلف آلمان، رومانیا و بلغاریا دستگیر کردند.

پولیس فدرال آلمان گفت که این شبکه کم از کم ۵۶۰ نفر را به آلمان و بیش از ۳۰۰ پناهجو را به رومانیا قاچاق کرده اند.

گمان می‌رود این پناهجویان از طریق مسیر بالکان به آلمان آورده شده باشند. قاچاقبران این پناهجویان را مجبور کرده بودند تا در میان محموله‌های موترهای باربری برای "چند روز تحت شرایط غیرانسانی" پنهان شوند.

چهار تن از مظنونان در رومانیا زمانی دستگیر شدند که مقامات در حال تلاشی پناهگاه‌هایی بودند که برای اسکان پناهجویان غیرقانونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افزون بر آن، یک مظنون در آلمان و دیگری در بلغاریا دستگیر شده است.

سارنوالان گفتند که در جریان این عملیات شواهدی، از جمله "سه موتر گرانبها" چندین تلیفون و پول نقد را به دست آورده اند.

نزدیک به ۲۰۰ افسر از جمله ۱۳۰ افسر آلمانی در این عملیات‌ شرکت کرده بودند.

آلمان در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ شاهد ورود غیرمنتظرۀ پناهجویان خارجی بود که بخش عمدۀ آن افزایش از پالیسی مهاجرپذیر انگلا مرکل، صدراعظم پیشین این کشور ناشی می‌شد.

اما این کشور سال گذشته دوباره با افزایش مجدد پناهجویان غیرقانونی مواجه شد. ادارهٔ اولاف شولتز، صدراعظم آلمان ماه گذشته اقدامات سختگیرانه‌تری را برای مهار کردن پناهجویان اتخاذ کرد. یکی از این اقدامات توافق با کشورهای مبدا پناهجویان برای بازگرداندن آنها بود.