هژده نفر در حادثۀ ترافیکی در هند جان باختند

بقایای بس دو طبقه‌ای مسافربری بعد از وقوع حادثۀ ترافیکی

مقامات هندی روز چهارشنبه ۱۰ جولای (۲۰ سرطان)، گفتند که در اثر تصادم یک بس مسافربری دو طبقه‌ای با یک لاری حامل شیر، حداقل ۱۸ نفر کشته شده است.

آرویند کمار، یک افسر پولیس محلی بیان داشت که این تصادم در یک شاهراه در ایالت اوترپردیش رخ داد و باشندگان قریه به سرعت ۱۹ مجروح این واقعه را به شفاخانه انتقال دادند.

کمار اضافه کرد که وضعیت زخمی شدگان این حادثه وخیم نیست. این بس از ایالت بیهار در شمال به سمت شهر دهلی جدید، پایتخت هند، در حرکت بود.

این مقام پولیس گفت که مقامات در حال تثبیت هویت قربانیان اند و تحقیقات در مورد دلیل وقوع این تصادم آغاز شده است.

گاورنگ راتی، یک مقام حکومت، ابراز داشت که طبق تحقیقات اولیه، این بس ممکن با سرعت زیاد در زمان تصادم به عقب لاری حامل شیر که باعث واژگون شدن هر دو موتر شد، در حال حرکت بوده باشد.

این تصادم به حدی شدید بود که نیمی از بدنۀ بس از آن جدا شده و باعث شد که مسافران به بیرون از بس پرتاب شوند. ت

هند، دارای بلندترین تعداد تلفات ناشی از حادثات ترافیکی در جهان است و سالانه صد ها هزار نفر در چنین حادثات جان می‌بازند. اکثر تصادم‌ها به دلیل بی احتیاطی حین رانندگی، وضعیت نامناسب جاده ها و کهنه بودن موتر ها، به وقوع می‌پیوندد.

در ماه می، یک بس حامل زایرین هندو در یک شاهراه در منطقه کوهستانی در کشمیر تحت کنترول هند، از جاده منحرف شده و به یک دره عمیق سقوط کرد که در این واقعه ۲۱ نفر کشته شدند.