ایران چهار نفر را به دلیل 'همکاری' با اسراییل اعدام کرد

قوه قضاییه ایران روز جمعه ۲۹ دسمبر (هشتم جدی) اعلام کرد که چهار نفر که به اتهام جاسوسی به اسراییل متهم شده بودند، اعدام شدند.

خبرگزاری میزان به نقل از قوهٔ قضاییهٔ ایران نگاشته است: "چهار نفر از عوامل تیم خرابکاری مرتبط با رژیم صهیونیستی که تحت هدایت افسران سرویس موساد مرتکب اقدامات گسترده‌ای علیه امنیت کشور شده بودند پس از طی روال قانونی صبح امروز به دار مجازات آویخته شدند."

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، هویت این چهار نفر را "وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و نسیم نمازی" اعلام کرده که همه به اتهام "محاربه و فساد فی‌الارض" اعدام شدند.

به گزارش میزان، این گروه تحت هدایت ادارهٔ استخبارات اسراییل (موساد) اقدامات گسترده ای علیه امنیت کشور انجام داده بودند.

میزان نگاشته است: "اعضای این گروه با هدایت مستقیم افسران جاسوسی موساد اقدام به شناسایی نیروی‌هایی که با بخش‌های امنیتی کشور همکاری داشتند می‌کردند و با ربایش، تهدید و ضرب و شتم قصد تخلیه اطلاعاتی آنها را داشتند."

ایران اسراییل را به رسمیت نمی شناسد و این دو کشور سال ها درگیر تنش بوده اند.

ایران در ۱۶ دسمبر، نیز مردی را که به اتهام کار برای موساد محکوم شده بود، در ایالت سیستان و بلوچستان اعدام کرد.

قوه قضاییه ایران در آن زمان هویت این مرد را معرفی نکرد اما گفت که وی به "همکاری استخباراتی و جاسوسی به نفع رژیم متخاصم صهیونیستی" محکوم شده است.

سال گذشته نیز در عین ماه، ایران چهار نفر را که به اتهام همکاری با سرویس‌های استخباراتی اسراییل محکوم شده بودند، به دار آویخت.

تهران اسراییل را به انجام موجی از حملات خرابکارانه و ترورهایی که برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار داده است، متهم می کند.

به گفته گروه های حقوق بشری از جمله عفو بین الملل، ایران بیش از هر کشور دیگری به جز چین، سالانه شمار زیادی را اعدام می‌کند.