حکومت ایران از خنثاسازی ۳۰ بم و بازداشت ۲۸ عضو داعش خبر داد

مقام‌های ایرانی گفته اند که ۳۰ بم را از نقاط مختلف آن کشور کشف و خنثا کرده و "۲۸ تروریست" را دستگیر کرده اند.

خبرگزاری تسنیم روز یکشنبه ۲۴ سپتمبر (دوم سنبله) به نقل از اعلامیهٔ وزارت اطلاعات ایران نگاشته است: "در روزهای اخیر طی سلسله عملیات‌هایی همزمان در استان‌های تهران، البرز و آذربایجان غربی، چندین پایگاه و خانهٔ تیمی تروریست‌ها را مورد حمله قرار داده و ۲۸ نفر از اعضای شبکهٔ تروریستی مذکور را بازداشت کردند."

در اعلامیه آمده است: "این عناصر، وابسته به گروهک جنایت پیشهٔ داعش بوده و تعدادی از آنها سابقهٔ همراهی با تکفیری‌ها در سوریه یا حضور در افغانستان، پاکستان و اقلیم کردستانِ عراق را دارا می باشند."

به گفتهٔ مقام‌های ایرانی، قرار بود از این بم‌ها به گونهٔ همزمان در مراکز پرجمعیت شهر تهران، پایتخت آن کشور، و در "سالگرد اغتشاشات" انفجار داده شود.

حکومت ایران معترضانی را که پس از مرگ مهسا امینی در سپتمبر گذشته در ایران تظاهرات سرتاسری را راه اندازی کردند "اغتشاشگر" خطاب کرده و این اعتراضات را به شدت سرکوب کرده است.

وزارت اطلاعات ایران گفته است که در جریان عملیات برای دستگیری "تروریستان" دو منسوب امنیتی زخمی شده و مقادیر زیاد اسلحه، بم، مهمات، واسکت‌های انتحاری و وسایل مخابراتی و ارتباطی به دست نیروهای امنیتی ایران افتاده است.

گروه داعش در چند سال اخیر مسوولیت چندین حملهٔ مرگبار به شمول حملهٔ سال ۲۰۱۷ بر پارلمان ایران و مقبرهٔ آیت‌الله خمینی، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران را به دوش گرفته است.

در تازه ترین مورد،‌ داعش مسوولیت حمله بر یک زیارتگاه در شهر شیراز ایران را به دوش گرفت که در اثر آن کم از کم ۱۵ نفر جان باختند.

یک محکمه در ایران به روز پنجشنبه گذشته یک عضو تاجیکستانی داعش را که مسوول حملهٔ مرگبار در زیارتگاه شیراز بود، به اعدام محکوم کرد.

در تهیه این مطلب از گزارش خبرگزاری‌های رویترز و فرانس‌پرس کار گرفته شده است.