ندیم انجم رییس جدید استخبارات پاکستان شد

رسانه‌های پاکستانی گزارش داده اند که ندیم احمد انجم، به صفت رییس جدید ادارۀ استخبارات نظامی پاکستان گماشته شده است.

رسانه‎‌های پاکستانی روز چهارشنبه ششم اکتوبر (۱۴ میزان) به نقل از اعلامیۀ اردوی پاکستان گزارش دادند که فیض حمید که پیش از این رییس آی اس آی بود، به صفت فرمانده قول اردوی کماندوی پشاور گماشته شد. فیض حمید در ماه جون ۲۰۱۹ به صفت رییس آی اس آی گماشته شد.

چنین تغییرات و تبدیلات در اردوی پاکستان امر معمول است، اما با توجه به وضعیت افغانستان و مسلط شدن طالبان در این کشور و افزایش حملات گروه‌های تندرو بر قوای امنیتی و نظامیان پاکستانی در ساحات قبایلی و بلوچستان، برخی آگاهان پاکستانی این تغییر و تبدیلی‌ها را مهم می‌پندارند.

آقای انجم که دانش آموختۀ اکادمی‌های معتبر نظامی ایالات متحده، بریتانیا و پاکستان است، پیش از این به صفت فرمانده قول اردوی کراچی و پیشتر از آن به صفت رییس مرکز آموزش افسران در شهر کویتۀ پاکستان ایفای وظیفه کرده است.

او به صفت فرمانده قول اردوی سرحدی پاکستان در ایالت بلوچستان نیز ایفای وظیفه کرده است که در زمان فرماندهی وی چندین عملیات موفقانۀ اردو در بلوچستان انجام شد.

گزینش انجم به صفت رییس آی اس آی در زمان حساسی صورت می‌گیرد که پاکستان به حمایت از رژیم طالبان و کسب مشروعیت به حکومت این گروه به شدت لابیگری دارد.

چند روز پس از ورود طالبان به کابل و اعلام کابینۀ سرپرست آن گروه، فیض حمید به افغانستان رفت و با مقام‌های طالبان دیدار کرد.