مصر: اسراییل به آتش‌بس توافق کرد، منتظر پاسخ غزه استیم 

یک منبع امنیتی مصری امروز هفتم اگست (۱۶ اسد) گفت که در جریان درگیری‌ها میان اسراییل و غزه، اسراییل پیشنهاد آتش‌بس قاهره را پذیرفته است.

این منبع افزود که قاهره منحیث بخشی از تلاش‌هایش برای میانجی‌گری آتش‌بس میان دو جانب، در انتظار پاسخ مقامات نوار غزه است.

مقامات صحی گفته اند که از آغاز درگیری‌ها میان اسرییل و تندروان غزه، از روز جمعه (پنجم اگست) به اینسو ۳۱ فلسطینی، به شمول شش کودک، کشته شده و ۲۷۵ نفر دیگر زخمی شده اند.

در این درگیری‌های تازه، حملات اسراییلی ساختمان‌ها در نوار غزه را با خاک یکسان کرد و تندروان غزه صدها میزایل بر اسراییل شلیک کردند.

مقامات اسراییل گفته اند که در جریان این حملات، خالد منصور، یکی از قوماندانان ارشد گروه جهاد اسلامی کشته شد.

این گروه تندرو نیز کشته شده این قوماندان و دو تندرو دیگر را تایید کرده است.

در سال ۲۰۲۱ میلادی، جنگ ۱۱ روزه بین اسراییل و حماس موجب کشته شدن بیش از ۲۵۰ نفر، عمدتاً فلسطینی‌ها و ویرانی گسترده در غزه شد.

نوار غزه که جمعیت آن به ۲.۳ میلیون نفر می رسد و کنترول آنرا گروه حماس در دست دارد، از سال ۲۰۰۷ میلادی به این سو،‌ در محاصرهٔ‌ اسراییل قرار دارد.

اسراییل در جریان جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ میلادی، کرانهٔ غربی را تصرف کرد. سپس، اسراییل شرق بیت المقدس را نیز به قلمرو خود ضمیمه کرد، اما تا حال جامعهٔ بین المللی آنرا منحیث بخشی از خاک اسراییل به رسمیت نشناخته است.