اسراییل به ارزش سه میلیارد دالر ۲۵ جنگندهٔ اف-۳۵ از امریکا می‌خرد

جنگنده‌های اف-۳۵ پیشرفته‌ترین جت‌های جنگی در جهان بوده و قادر به فرار از سیستم‌های رادار بوده و برای مقاصد کشفی و تعرضی کار گرفته می‌شود.

وزارت دفاع اسراییل با نشر بیانیه‌ای گفته است که حکومت آن کشور خریداری ۲۵ جت جنگی پیشرفتهٔ اف-۳۵ از امریکا را به ارزش سه میلیارد دالر منظور کرده است.

در این بیانیه که روز یکشنبه دوم جولای (۱۱ سرطان) نشر شد، آمده است که قرارداد خریداری این طیاره‌ها قرار است در ماه‌های آینده امضا شود.

وزارت دفاع ایالات متحده تا اکنون در این خصوص چیزی نگفته است.

با قرار گرفتن این جنگنده‌ها در دسترس قوای مسلح اسراییل، شمار جت‌های جنگی اف-۳۵ نیروهای اسراییلی به ۷۵ خواهد رسید.

اسراییل یگانه کشور در شرق میانه است که جت جنگی اف-۳۵ در اختیار دارد. جنگنده‌های اف-۳۵ پیشرفته‌ترین جت‌های جنگی در جهان بوده و قادر به فرار از سیستم‌های رادار بوده و برای مقاصد کشفی و تعرضی به کار برده می‌شود.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید کدام کشورها نیرومندترین قوای نظامی دارند؟

وزارت دفاع اسراییل گفته است: "این معاملهٔ جدید متضمن تداوم همکاری میان شرکت‌های امریکایی و صنایع دفاعی اسراییل در زمینهٔ تولید پرزه‌جات طیاره خواهد بود."

اسراییل در ماه می ۲۰۱۸ اعلام کرد که این کشور، نخستین کشور جهان است که جنگنده‌های اف-۳۵ را در جنگ کار گرفت.

اسراییل در جریان جنگ سوریه، صدها حملهٔ هوایی را بر قلمرو آن کشور انجام داده و مواضع گروه حزب‌الله لبنان و اردوی سوریه را هدف قرار داد.

ساعاتی پیشتر از اعلام خریداری جت‌های اف-۳۵، وزارت دفاع اسراییل گفت که یک سیستم دافع هوای سوریه را از بین برده است. گفته شده است که این حمله در پاسخ به راکت پراگنی از خاک سوریه بر اسراییل صورت گرفته است.