اسراییل بالای اهداف نظامی در سوریه حملات هوایی انجام داد

عکس آرشیف

خبر گزاری دولتی سوریه روز شنبه ۲۶ اکتوبر (پنجم عقرب) گزارش داد که اسراییل برخی تاسیسات نظامی این کشور را در بخش‌های مرکزی و جنوبی سوریه هدف قرار داده است.

سانا، خبرگزاری رسمی سوریه، گزارش دادهکه نیروهای دفاع هوایی سوریه میزایل‌های پرتاب شده‌ای نیروهای اسراییلی "از بلندی‌های گولان سوریه تحت اشغال اسراییل و لبنان" را رهگیری کرده و برخی از آنها را سرنگون کرده است.

این خبرگزاری از وقوع انفجارها در مجاورت دمشق، پایتخت سوریه، نیز خبر داده است.

اسراییل برای از سال‌ها به اینسو حملاتی را علیه اهداف مرتبط به ایران در سوریه انجام داده است، اما این حملات پس از حمله هفتم اکتوبر گروه حماس بر اسراییل افزایش یافته است.

این حملات در حالی رخ داده که اردوی اسراییل اوایل روز شنبه ۲۶ اکتوبر (پنجم عقرب) اعلام کرد که در واکنش به حملات ایران،"حملات دقیق" را بالای اهداف نظامی در ایران انجام داده است.

اردوی اسراییل در بیانیه‌ای در شبکهٔ تلگرام نگاشته است: "در پاسخ به ماه‌ها حملات متداوم رژیم در ایران علیه دولت اسراییل – در حال حاضر نیروهای دفاعی اسراییل حملات دقیق را بالای اهداف نظامی در ایران انجام میدهند."

رسانه‌های ایرانی نیز روز شنبه اعلام کردند که صدای چندین انفجار در تهران، پایتخت این کشور شنیده شده است، اما در مورد اینکه این حملات تلفاتی در پی داشته یا نه، جزییات ارایه نکرده اند.

تلویزیون دولتی ایران، بدون ارایه جزییات بیشتر، فقط گفته است که صدای شش انفجار در اطراف تهران شنیده شده است.