قیمت خانه در جزایر زیبای ایتالیا، ارزان‌تر از یک پیاله قهوه

مقامات حکومت ایتالیا با فروش خانه های این شهر به قیمت یک یورو و یا چند دالر می خواهند این شهر را از نابودی نجات دهند.

شهر سمبوکا که در سال ۲۰۱۶ به عنوان زیباترین شهر ایتالیا انتخاب شده بود بر روی تپه ای در ساحل دریای مدیترانه قرار دارد. این شهر شبیه دیگر شهرهای کوچک جزایر ایتالیا با مشکل خالی شدن از جمعیت روبرو است و بیشتر ساکنان این شهر و روستاهای کوچک علاقه‌مند به زندگی در شهرهای بزرگ استند.

قیمت خانه ای ساحلی (ویلا) در این شهر زیبا برابر با یک یورو یا چند دالر است، اما خریدار جدید باید این ویلا را خراب کرده و در طول مدت زمان سه سال، خانه ای با وسعت ۴۰ – ۱۵۰ متر بسازد، که تقریبا ۱۵۰۰۰ یورو مصرف خواهد داشت.

خریدار باید ۵۰۰۰ یورو به عنوان ضمانت به حکومت بپردازد که بعد از بازسازی خانه باز گردانده می‌شود.

کاچیپو، شهردار شهر سمبوکا می گوید "سمبوکا شهری آرام است که با طبیعت زیبا، ذخایر طبیعی، جنگل و کوهها محصور شده است. این شهر دارای قدمت تاریخی است و هیچ کس از خرید خانه در اینجا پشیمان نخواهد شد."

تعدادی از این شهرها با داشتن بناها و ساختمان‌هایی گنبدی با معماری خاص، نمای زیبایی دارند.

برای بیشتر سیاحان این شهرها به داشتن شراب معروف، غذاهای خوب، بناهای قدیمی و طبیعت زیبا، مشهور است.

اما مقامات مسول با توجه به خالی شدن این شهرها و کوچ مردم به کلان شهرها نگران از دست دادن میراث فرهنگی و تاریخی شان استند و مردم را برای زندگی در این شهر تشویق می کنند.

آقای کاپیچو می گوید "تاکنون ۱۰ خانه فروخته شده است و خانه های زیاد دیگری برای فروش در دسترس است و علاقه مندان زیادی از سویس، فرانسه و اسپانیا برای خرید این خانه ها با ما به تماس شده اند."