ورود یک شیر به شهر برلین آلمان، باشندگان را به وحشت انداخت

مقام‌های آلمانی گفته اند که یک شیر وارد شهر برلین، پایتخت آن کشور شده و باشندگان این شهر را به وحشت انداخته است.

پولیس آلمان روز پنجشنبه ۲۰ جولای (۲۹ سرطان) گفت که در حومهٔ جنوبی برلین برای گرفتاری این شیر تلاش می‌کند و از باشندگان منطقه خواسته است تا در داخل خانه‌های خود بمانند.

پولیس در برلین زنگ خطر را در ساعات اولیهٔ صبح پس از آن به صدا درآورد که باشندگان منطقهٔ براندنبورگ در پنج کیلومتری مرکز برلین، شیری را دیدند که در یک جاده خوک وحشی را تعقیب می‌کند، و در مورد به پولیس اطلاع دادند.

دانیل کیپ، سخنگوی پولیس براندنبورگ گفت: "حوالی نیمه شب، ما پیامی دریافت کردیم که تصورش سخت بود. دو رهگذر یک حیوان را در حال تعقیب حیوان دیگر دیدند."

پولیس برلین سپس باشندگان منطقه را از حضور این جانور آگاه کرد و ابتدا حومهٔ جنوب غربی را در حالت آماده باش قرار داد و به تعقیب آن ساحهٔ جستجو را گسترش داد.

به گفتهٔ رسانه‌های محلی، پولیس به کمک چندین هلیکوپتر در مناطق کلاین ماخنو، تلتو و اشتانسدورف به عملیات جستجو ادامه می‌دهد و از باشندگان خواسته است تا در داخل خانه های خود بمانند.

ادارهٔ پولیس براندنبورگ در یک اطلاعیهٔ که حدود ساعت هفت صبح در تویتر منتشر شد، گفت:‌ "حیوان وحشی فراری هنوز پیدا نشده است. ما از شما می خواهیم که خانه‌های خود را ترک نکنید."

در تویت اضافه شده است که حیوانات خانگی نیز باید در داخل خانه بمانند. هنوز مشخص نیست که این شیر از کجا آمده است.

این اولین بار نیست که حیوانات وحشی شهرنشینان در آلمان را به وحشت می‌اندازد.

در ماه می، ساکنان شهر ارفورت، در مناطق مرکزی آلمان، با دیدن یک کانگرو که پس از فرار از نزد صاحبش در حال عبور از یک جاده بود، شوکه شدند.

در سال ۲۰۱۹ در شهر غربی هرنه، کنترول کردن دوبارهٔ یک مار کوبرای مرگبار چندین روز طول کشید و به ساکنان منطقه گفته شده بود که کلکین‌های خود را بسته نگه دارند و از علف‌های بلند دوری کنند.

در سال ۲۰۱۶، نگهبانان باغ وحش در شهر شرقی لایپزیگ مجبور شدند یک شیر را پس از فرار از محفظه خود به ضرب گلوله از بین ببرند.