غرق شدن یک کشتی در نایجریا جان بیش از ۱۰۰ مهمان یک عروسی را گرفت

عکس آرشیف

پولیس و مقامات محلی نایجریا روز سه شنبه ۱۳ جون (۲۳ جوزا) اعلام کردند که در اثر غرق شدن یک کشتی حامل مهمانان یک محفل عروسی در ایالت کوارا در شمال این کشور بیش از ۱۰۰ نفر جان باختند.

اوکاسانمی اجایی، سخنگوی پولیس ایالت کوارا در تماس تلیفونی با خبرگزاری فرانس پرس گفت: "تاکنون ۱۰۳ نفر جان باخته و بیش از ۱۰۰ نفر از این سانحه نجات داده شده اند."

پولیس نایجریا گفته است که عملیات جستجو برای یافتن بازماندگان کشتی غرق شده در دریای نایجر تشدید یافته است و احتمال افزایش تلفات وجود دارد.

دفتر والی ایالت کوارا شمار تلفات را اعلام نکرده، اما گفته است که قربانیان در حال بازگشت از مراسم عروسی در منطقهٔ پاتیگی کوارا بودند.

غرق شدن کشتی‌ها در نایجریا به دلیل بارگیری بیش از حد، روش‌های غیرمصوون و سیل‌های شدید در فصل بارانی، معمول است.

ماه گذشته در اثر غرق شدن یک کشتی در ایالت غربی سوکوتو، ۱۵ کودک جان باخت و ۲۵ کودک دیگر ناپدید شدند. این کودکان برای جمع کردن هیزم رفته بودند.

حدود یک سال پیش نیز در اثر غرق شدن یک کشتی، ۲۹ کودکی که برای جمع آوری هیزم رفته بودند، جان دادند.

در دسمبر سال گذشته که فصل باران‌های شدید در این کشور است، کم از کم ۷۶ نفر در اثر واژگون شدن کشتی شان در جنوب شرق ایالت انامبرا، غرق شدند.

خرابی جاده‌ها و آدم‌ربایی برای باج گیری در امداد شاهراه‌ها سبب شده تا بیشتر مردم نایجریا از طریق آب سفر و تجارت کنند.

دریای نایجر آبراه اصلی کشورهای افریقای غربی است و مسیر کلیدی تجارتی برای برخی کشورها محسوب می‌شود.

ادارهٔ ملی آبراه‌های داخلی نایجریا تلاش کرده است تا با منع کردن کشتیرانی شبانه جلو چنین حوادث را بگیرد. این اداره بارگیری بیش از حد کشتی‌ها را جرم اعلام کرده است، اما کشتی‌رانان و خدمهٔ کشتی‌ها اغلب مقررات را نادیده می‌گیرند.