آنگ سان سوچی: به تخطی های حقوق بشر، رسیدگی میشود

آنگ سان سوچی، رهبر میانمار، میگوید که حکومت آن کشور تمام تخطی های حقوق بشر در ایالت راکین را محکوم میکند. ایالت راکین، در غرب میانمار واقع بوده و اخیراً در نتیجۀ خشونت ها، بیش از ۴۰۰ هزار باشندۀ مسلمان آن، مربوط اقلیت روهینگیا، مجبور شده اند تا به بنگله دیش فرار کنند.

خانم سوچی به روز سه شنبه در پایتخت میانمار یا برما، خطاب به دسته ای از دیپلوماتان خارجی گفت که کشورش از فشار های بین المللی هراسی ندارد و اطمینان داد که به تمام تخطی ها از حقوق بشر که باعث بر هم زدن ثبات و ارامش میانمار میشود، طبق قوانین و معیار های عدلی، رسیدگی صورت خواهد گرفت.

رهبر میانمار، که سمت رسمی اش مشاور ارشد حکومت آن کشور است، گفت که متعهد به برقراری مجدد صلح و ثبات میباشند. او افزود: "به نیرو های امنیتی هدایت داده شده تا بر اساس قانون ماموریت های امنیتی را به پیش ببرند و از خویشتن داری استفاده کرده و تمام تدابیر را برای جلوگیری از صدمه زدن به ملکیت و یا زندگی ملکی های بی گناه، روی دست گیرند."

عده از دیپلومات های خارجی که هنگام سخنرانی رهبر میانمار حضور داشتند، واکنش مثبت در برابر سخنان خانم سوچی نشان دادند.

نیکولای لستو پدوف، سفیر روسیه در میانمار، تبصره های خانم سوچی را "یک پیام خوب برای جامعۀ بین المللی" خواند و گفت: "مطمینم که اقدامات بعدی اتخاذ خواهد شد زیرا پیام واضح بود که میانمار آماده همکاری با جامعه بین المللی است."

در عین زمان، هانگ لییان، سفیر چین در میانمار، نیز پیام سوچی را ستود.

اما مسلمانان روهینگیا که از خشونت فرار کرده و آواره گردیدند، ادعا های آنگ سان سوچی را مبنی بر اینکه اکثریت اعضای گروه های اقلیت مصون هستند، رد کردند.

در حالیکه رهبر میانمار به دلیل بحرانات جاری در کشورش از اشتراک در جلسات مجمع عمومی أبا ورزید، نیکی هیلی سفیر ایالات متحده در سازمان ملل گفت جامعه بین المللی برای دریافت راه حل بحرانات میانمار و ایجاد صلح و ثبات در ایالت راکین، و میانمار در مجموع، متعهد است.

Your browser doesn’t support HTML5

میانمار