افراد مسلح سه کارگر را در پاکستان کشتند

عکس: آرشیف

مقامات پاکستانی روز شنبه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) گفتند که افراد مسلح ناشناس بر کارمندان یک شرکت سرک‌سازی حمله کرده، سه تن آنان را کشته و کم از کم پنج نفر دیگر را زخمی کردند.

فرح عظیم شاه، سخنگوی بلوچستان گفت که مهاجمان اواخر روز جمعه در منطقهٔ کوهستانی هرنای به سمت کمپ کارمندان شرکت سرک‌سازی گلوله باری کرده، موترهای آنان را آتش زده و ماشین آلات آنان را تخریب کردند.

او گفت که این کمپ بخشی از یک شرکت محلی است که روی پروژه های سرک‌سازی کار می‌کند.

رفیق طرین، یک مقام پولیس در ابتدا گفت که پنج کارمند این پروژه ناپدید شده و مقامات امنیتی عملیات جستجو را آغاز کرده اند. اما بعداً گفت که دو نفر آنان در همان نزدیکی پیدا شدند.

تاکنون فرد یا گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته اما پیش از این گروه‌های جدایی طلب بلوچ مسوولیت حملات مشابه را ادعا کرده است.

در همین حال در یک رویداد جداگانه، روز شنبه ۱۸ جون یک تندرو و یک نظامی پاکستانی در گلوله باری متقابل در منطقهٔ میران شاه در شمال غرب وزیرستان کشته شدند.

اردوی پاکستان در یک بیانیه‌ای گفته است که نیروهای امنیتی این کشور تعدادی اسلحه و مهمات را از محل رویداد بدست آورده اند.

ایالت بلوچستان از دیر زمان شاهد نا آرامی‌ها و خشونت‌ها بوده است؛ جاییکه جدایی طلبان ادعا دارند که حکومت پاکستان از منابع این ایالت استفاده می‌کند، اما برای مردم آن کارهای بنیادی، مانند ساختن زیربناها را برای زدودن فقر انجام نداده است.