جام جهانی کرکت: شکست نیوزیلند و حذف انگلستان از جام جهانی

در سلسله مسابقات جام جهانی کرکت، روز شنبه دو دیدار حساس میان تیم های نیوزیلند - پاکستان و آسترالیا -انگلستان پیگیری شد.

در دیدار اولی که میان تیم های نیوزیلند و پاکستان در شهر بنگلور هند برگزار شد، پاکستان به لطف روش (DLS Method) با ۲۱ دوش از سد نیوزیلند گذشت.

تیم پاکستان پس از آنکه قرعه این دیدار را برنده شد، تیم نیوزیلند را به بیتینگ دعوت کرد.

نیوزیلند در این دیدار در ۵۰ اوور تعیین شده و با از دست دادن شش بازیکن اش توانست ۴۰۲ دوش را برای پاکستان هدف تعیین کند.

تیم پاکستان به کمک ۱۰۰ دوش فخر زمان و ۶۶ دوش بابر اعظم، کپتان این تیم در ۲۵.۳ اوور و با حذف یک بازیکن، ۲۰۰ دوش را به ثمر رساندند.

اما این دیدار حساس دو بار به دلیل بارندگی به تعویق افتاد. بنابراین با نظرداشت به دوش و ویکت های پاکستان، مسابقه بر اساس روش (DLS Method) به نفع پاکستان اعلام شد.

با این پیروزی، تیم پاکستان هشت امتیازی شد و به این ترتیب تا حدی راه صعود به نیمه نهایی جام جهانی را کوتاه ساخته است.

در بازی امروز راچین رویندرا از تیم نیوزیلند ۱۰۸، کیم ویلیمسون ۹۵، گلن فلیپس ۴۱، مارک چمپمن ۳۹ و دیون کانوی ۳۵ دوش را انجام دادند. اما هیچ بازیکن دیگری از نیوزیلند نتوانست بیش از ۳۰ دوش را به ثمر برساند.

از سوی دیگر بالران یا توپ اندازن پاکستان در دیدار امروز درخشش خوب نداشتند. شاهین افریدی بالر پر سرعت پاکستان در ده اور ۹۰ دوش، حسن علی در ده اوور ۸۲ دوش به تیم مخالف داد و تنها یک ویکت گرفت. حارث روف نیز در ده اوور ۸۵ دوش داد و تنها یک ویکت گرفت. اما محمد وسیم در ده اوور سه ویکت گرفت.

فخر زمان بهترین بازیکن این بازی شد. بازی بعدی پاکستان به تاریخ ۱۱ نوامبر با تیم انگلستان است.

حذف قهرمان جام قبلی

در دیدار دومی که امروز میان تیم های آسترالیا و انگلستان برگزار شد، آسترالیا با تفاوت ۳۳ دوش توانست انگلستان را شکست بدهد.

این دیدار سرنوشت ساز که در شهر احمد آباد هند برگزار شده بود، انگلستان قرعه بازی را برد و نخست آسترالیا را به بیتینگ دعوت کرد. تیم آسترالیا در ۴۹.۳ اوور و با از دست دادن تمامی بازیکنان اش، ۲۸۷ دوش را برای انگلستان هدف تعیین کرد.‌

تیم انگلستان به لطف بیتینگ دیوید میلن و بین ستوک که به ترتیب ۵۰ و ۶۴ دوش انجام دادند، تا حدی به دست یافتن به این هدف امیدوار بودند. اما پس از حذف این دو بازیکن تنها معین علی توانست بیشترین دوش (۴۲) را برای تیم انگلستان انجام بدهد. بقیه بازیکنان همه از ۳۰ دوش بیشتر انجام داده نتوانستند و بدینگونه تیم ملی انگلستان نه تنها در این دیدار امروز مغلوب آسترالیا شد، بلکه با جام جهانی نیز حذف شد.

گفتنی است که در جام جهانی کرکت، افغانستان به تاریخ ۷ نوامبر در برابر استرالیا و تاریخ ۱۰ نوامبر دربرابر افریقای جنوبی بازی می کند.