سارنوالان هالندی خواهان ۱۲ سال زندان به یک بازیکن پیشین کرکت پاکستان شدند

روند محاکمهٔ خالد لطیف، بازیکن پیشین تیم ملی کرکت پاکستان امروز ۲۹ اگست (هفتم سنبله) در هالند برگزار شد، جاییکه سارنوالان خواستار مجازات ۱۲ سال زندان به وی شدند.

لطیف به تلاش برای تحریک قتل یک عضو پارلمان هالند که از مخالفان سرسخت اسلام است، متهم است. سارنوالان هالندی گفتند که این شهروند ۳۷ سالهٔ پاکستان که هنوز هم در پاکستان زندگی می‌کند، در یک ویدیویی که در سال ۲۰۱۸ نشر شد، اعلام کرده بود که به هر کسی که گیرت وایلدرز را بکشد، ۲۱ هزار یورو انعام خواهد داد.

این عضو پارلمان هالند در آن زمان خواهان راه اندازی رقابت رسامی کارتون‌های پیامبراسلام شده بود،‌ تلاشی را که وی در پی تظاهرات خشمگین، به ویژه در پاکستان و دریافت تهدیدات سیل‌آسای مرگ، فسخ کرد.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید برگزاری رقابت کارتون پیامبر اسلام لغو شد

یکی از سارنوالان به قضات محکمه گفت که خالد لطیف تلاش کرد دیگران را به قتل وایلدرز ترغیب کرده و از رقابت کارتون انتقامجویی کند.

سارنوالان همچنان گفته اند که این کرکتر پاکستانی تلاش کرد این عضو پارلمان هالند را خاموش سازد.

در جریان این محاکمه، لطیف یا وکلای وی حضور نداشتند.

سفارت پاکستان در هاگ نیز پس از روند محاکمه به گونهٔ‌ مستقیم ابراز نظر نکرده است.

سارنوالان هالندی از سال ۲۰۰۸ به اینسو تلاش کرده اند با خالد لطیف صحبت کنند و از اسلام آباد در خصوص این قضیه خواهان معاونت حقوقی شوند، اما وی هیچ زمانی قابل دسترس نبوده است.

هالند در بخش معاونت‌های حقوقی با پاکستان هیچ گونه پیمانی را امضا نکرده است.

مقامات هالندی گفته اند که پرسش‌های آنان از لطیف بی‌پاسخ باقی مانده است.

وایلدرز که در محکمه حضور داشت به قاضی گفت که پس از طرح راه اندازی آن رقابت، تهدیدات مرگ به او افزایش یافته است. او در خطاب به لطیف گفت: "تقاضای تو برای قتل من،‌ هیچ زمانی مرا خاموش نخواهد کرد."

این عضو پارلمان هالند از سال ۲۰۰۴ به اینسو تحت حفاظت ۲۴ ساعته قرار دارد.

قرار است محکمه به تاریخ ۱۱ سپتمبر فیصله‌ٔ نهایی را در خصوص این قضیه اعلام کند.

لطیف برای پاکستان پنج بازی ۵۰ اووره و ۱۳ بازی ۲۰ اووره انجام داده و در سال ۲۰۱۷ به خاطر تقلب در یک بازی لیگ برتر پاکستان برای پنج سال از بازی‌ منع شد.

گرچه سال گذشته مدت این مجازات پایان یافت، اما او در شهر کراچی مربی یک کلب است و نخواسته در محضر عام حضور یابد.