پاکستان نامه‌های تهدید آمیز ارسال شده به ۱۸ قاضی را بررسی می‌کند

پولیس مبارزه با تروریزم پاکستان در حال بررسی مجموعه‌ای از نامه‌های مرموز حاوی یک پودر مشکوک است که هفتهٔ جاری به کم از کم ۱۸ قاضی ارشد پاکستان ارسال شده است.

مقامات پولیس روز جمعه پنجم اپریل (۱۷ حمل) گفتند که نظارت بر بازدیدکنندگان و جاده‌های منتهی به ساختمان محکمهٔ عالی و اقامتگاه‌های رسمی قضات در اسلام‌آباد، پایتختت پاکستان، و مراکز ایالت‌ها را افزایش داده است.

تا اکنون هیچ فرد و یا گروهی در پیوند به ارسال این نامه‌های تهدید آمیز و مشکوک شناسایی نشده اند.

اما هفته گذشته از جمله هشت قاضی قاضی فدرال محکمهٔ عالی پاکستان، شش آنان به صورت مشترک اتهام وارد کردند که ادارهٔ استخبارات این کشور با اختطاف و شکنجه آنان و اقارب‌ شان را تهدید می‌کند.

این قضات با ارسال نامه‌ای به شورای عالی قضایی، که محاکم پاکستان را کنترول می‌کند، ادارهٔ استخبارات پاکستان (آی‌اس‌آی) به ارعاب و مداخله مداوم در روند قضایی متهم کرده اند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید قضات محکمهٔ عالی پاکستان: ادارهٔ استخبارات با شکنجه و اختطاف ما را تهدید می‌کند

نخستین بار روز سه شنبه هشت قاضی محکمه فدرال پاکستان در اسلام آباد و روز بعد چهار قاضی محکمه عالی از جمله فیض عیسی، قاضی القضات محکمهٔ عالی و شش قاضی محکمه عالی ایالتی در لاهور این نامه‌های تهدید‌آمیز را دریافت کردند.

شهباز شریف، صدراعظم پاکستان، روز پنجشنبه در سخنرانی تلویزیونی در جلسهٔ کابینه متعهد شد که حکومتش راز ''نامه‌هایی که با پودر مشکوک به قضات مختلف ارسال شده '' را به‌طور کامل بررسی و حل خواهد کرد.

در شکایت رسمی پولیس آمده است که فرستنده‌ای نامه‌های که قضات را تهدید کرده است، خود را تحریک ناموس پاکستان، گروهی که قبلاً نامی از آن شنیده نشده، معرفی کرده است.

متن نامه‌ها سیستم عدلیه پاکستان را توبیخ کرده و عبارت ''بسیلس انتراسس'' را همرا با عکسی از جمجمه و استخوان انسان‌ها بکار برده است. بسیلس انتراسس باکتریایی است که سبب بیماری کشنده سیاه زخم در حیوانات و بعضی اوقات انسان‌ها می‌شود.

روزنامه پاکستانی انگلیسی زبان دان (DAWN) گزارش داد که نامه‌ها تهدید کرده که پودر موجود در پاکت‌ها هشداری برای دیگران است تا ''توبه'' کنند یا با عواقب آن مواجه شوند.