دو افسر پولیس پاکستان در یک حملهٔ مسلحانه کشته شدند

مقامات امنیتی در پاکستان روز پنجشنبه دهم اکتوبر (۱۹ میزان) گفتند که در نتیجهٔ گلوله باری تندروان دو افسر پولیس در شمال‌غرب این کشور کشته شدند.

مقامات گفتند که تندروان توانستند پس از حمله بر موتر پولیس از ساحه فرار کنند.

اردوی پاکستان، چند ساعت پس از این حمله، گفت که چهار تندرو در ساحهٔ وزیرستان شمالی خیبرپشتونخوا کشته شدند. اما واضح نکرد که آیا این تندروان در حمله بر موتر پولیس دخیل بودند یا نه.

مسوولیت حمله بر موتر نیروهای پولیس در ساحهٔ تانک را تا اکنون هیچ گروهی بر عهده نگرفته است، اما گروه تحریک طالبان پاکستان، در گذشته مسوولیت حملات مشابه را بر عهده گرفته است.

این در حالی است که روز یک شنبه گذشته، یک حملهٔ کنندهٔ‌ انتحاری اردوی آزادی‌بخش بلوچ، کاروان موتر‌های شهروندان چین را در بیرون از میدان هوایی کراچی آماج قرار داد.

در آن حمله، دو شهروند چین کشته و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

این مطلب مرتبط را نیز بخوانید انفجار در شهر کراچی پاکستان دو کشته و ۱۰ زخمی برجا گذاشت

خشونت‌ها در حالی در پاکستان افزایش یافته است که قرار است نشست سازمان همکاری شانگهای به تاریخ ۱۵ اکتوبر در اسلام آباد برگزار شود.

این گروه کشورهای آسیایی در سال ۲۰۰۱ توسط چین و روسیه بنیان‌گذاشته شد تا نگرانی‌های امنیتی در آسیایی مرکزی در آن به بحث گرفته شود.

ایران، هند، پاکستان، قزاقستان، قرغیزستان، تاجیکستان و اوزبیکستان نیز اعضای این گروه اند.

ماو نینگ، سخنگوی وزارت خارجهٔ چین امروز در یک کنفرانس خبری در بیجنگ گفت که چین در بخش مصوونیت و امنیت کارکنان و حفاظت از پروژه‌ها و تاسیسات چینی در پاکستان، با اسلام آباد کار خواهد کرد.

در آستانهٔ نشست سازمان همکاری شانگهای، تدابیر امنیتی شدید در اسلام آباد اتخاذ شده و نیروهای بیشتری در این شهر توظیف شده اند، مکاتب و رستوران‌ها در نزدیکی محل برگزاری این نشست نیز مسدود شده است.