جنگ در شرق میانه؛ شمار اندک نیروهای اضافی امریکایی به منطقه اعزام می‌شود

جنرال پت رایدر، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده، روز دوشنبه ۲۳ سپتمبر (دوم میزان) گفت که امریکا شمار اندکی نیروهای اضافی را به شرق میانه اعزام می‌کند.

اعزام نیروهای اضافی امریکا به شرق میانه در حالی اعلام شد که در روز‌های اخیر جنگ میان اسراییل و حزب‌الله لبنان، گروهی که از حمایت ایران برخوردار است، تشدید یافته است.

رایدر جزییاتی در مورد شمار دقیق نیروهای اضافی امریکایی که قرار است به شرق میانه اعزام شوند، ارایه نکرد.

با اینحال، یک مقام ارشد ایالات متحده به صدای امریکا گفت که شماری نیروهای اضافی که به شرق میانه اعزام می‌شوند، به ده‌ها نفر می‌رسد. به گفتهٔ او، وظیفهٔ این نیروها کمک به تخلیهٔ شهروندان امریکایی در صورت گسترش جنگ در منطقه است.

اما یک مقام دیگر ایالات متحده گفت که وضعیت تا حالا به نقطه‌ای نرسیده است که نیاز به تخلیهٔ شهروندان امریکایی توسط نیروهای نظامی این کشور باشد.

یک مقام دیگر ایالات متحده گفت که در صورت نیاز به تخلیه، نیروهای امریکایی حاضر در منطقه وظیفه کمک به تخلیه شهروندان را بر عهده خواهند داشت. همهٔ این مقامات امریکایی خواستند که نام‌های‌شان در گزارش ذکر نشود.

رایدر در پاسخ به پرسش خبرنگار صدای امریکا گفت که در صورت ضرورت، پنتاگون آماده است تا در هر شرایط احتمالی کمک کند.

او گفت: "در مقایسه با ۱۴ اپریل، زمانی که ایران حملات میزاییلی و درون را علیه اسراییل انجام داد، امروز حضور و توانایی بیشتری در منطقه داریم."

اعلام اعزام نیروهای بیشتر امریکایی به شرق میانه در همان روزی صورت گرفت که اسراییل نزدیک به ۱۳۰۰ هدف را در لبنان مورد حملات هوایی قرار داد.

این حملات منجر به کشته شدن ۴۹۲ نفر، از جمله ۳۵ کودک، شد. همزمان با تشدید درگیری‌ها بین اسراییل و گروه حزب‌الله، وزارت خارجه ایالات متحده به شهروندان امریکا هشدار داد که لبنان را ترک کنند.