سقوط طیارهٔ مسافربری در سومالیا؛ همه سرنشینان زنده ماندند

عکس آرشیف

یک طیاره مسافربری روز سه شنبه ۱۱ جولای (۲۰ سرطان) در میدان هوایی بین المللی موگادیشو،‌ پایتخت سومالیا، سقوط کرد، اما به گفتهٔ مقام‌های سومالیایی، تمام ۳۰ مسافر و چهار عملهٔ این طیاره از این رویداد جان سالم بدر بردند.

ادارهٔ هوانوردی ملکی سومالیا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این طیاره ساعت ۱۲:۲۳ پس از چاشت به وقت محل سقوط کرد. این طیارهٔ نوع ای-۱۲۰ مربوط شرکت هوایی هالا است که پرواز‌های داخلی را انجام می‌دهد.

ادارهٔ هوانوردی ملکی در این اعلامیه گفته است که در اثر سقوط این طیاره هیچ یک از مسافران کشته نشده اند،‌ اما شماری از آنان سطحی زخمی شده اند. تحقیقات در مورد علت وقوع این رویداد آغاز شده است.

تصاویر تلویزیونی منشتر شده نشان می‌دهد که این طیاره بلافاصله پس از نشست، از مسیر خود منحرف می‌شود.

پیلوت قبل از این حادثه از هیچ مشکلی فنی به برج کنترول ترافیک هوایی گزارش نداده بود.

اسماعیل محمود از شرکت هوایی هالا، به صدای امریکا گفت که نتیجهٔ تحقیقات به زودی اعلام می‌شود.

یک مقام حکومت سومالیا که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، گفته است که بر اساس گزارش‌های اولیه،‌ اشتباه پیلوت احتمالاََ دلیل سقوط این طیاره بوده است.

مقامات میدان هوایی سومالیا در سال‌های اخیر خدمات خود را بهبود بخشیده اند و کنترول ترافیک هوایی را از سازمان ملل متحد بازپس گرفته اند.

روزانه بیش از ۱۵۰ پرواز داخلی و بین المللی از میدان هوایی موگادیشو صورت می‌گیرد. خطوط هوایی ترکیه یکی از شرکت‌های بزرگ هوایی است که به میدان هوایی موگادیشو پرواز دارد.