هدیه پاپ فرانسس به مسیحیان آوارۀ عراق

پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک های جهان، یک هدیه گران قیمت دریافت کرد، اما می گوید ترجیح می دهد به جای استفاده شخصی،‌ آنرا وقف مسیحیان آواره در عراق کند.

شرکت موتر سازی لامبارگینی یک مدل جدید موتر خود را با رنگهای سفید و زرد به نشانه پرچم واتیکان به پاپ فرانسس اهدا کرد. در این مراسم پاپ فرانسس گفت که از موتر در باغ های واتیکان استفاده نخواهد کرد.

لامبارگینی اهدا شده، مدل "اوراکان" است که قیمت عادی آن بیش از ۲۰۰ هزار دالر امریکایی است. این مدل،‌ جایگزین مدل جنجالی لامبارگینی گالاردو است. حد اکثر سرعت این موتر ۳۲۵ کیلومتر در یک ساعت است.

موتر اهدا شده به پاپ، در محل اقامتگاه او در واتیکان امضاء شد. پس از فروش این این موتر اهدا شد، پاپ فراسس پول آنرا را به بینوایات مسیحی عراق خواهد داد.

هنوز معلوم نیست این موتر به چه مبلغی فروش خواهد شد، اما پیش بینی می شود که با توجه به محبوبیت پاپ فرانسس و امضای او، این موتر چند برابر قیمت واقعی آن فروش شود.

واتیکان اعلام کرد که بخشی اعظم پول فروش این موتر صرف کمک به مسیحیان دشت های نینوای عراق خواهد شد، تا پول آنرا مصرف بازسازی خانه شان کنند، خانه های که توسط تندروان داعش تخریب و یا ویران شده است.

بقیه پول نیز به زنانی که قربانی قاچاق انسان و وادار به فحشاء شده اند، اختصاص داده شده است. همچنین قرار است بخشی از این مبلغ فروش لامبارگینی به دو گروه ایتالیائی که در افریقای مرکزی خدمات طبی ارائه می کنند، اهدا شود.

پاپ فرانسس لیموزین های پاپ های پیش از خود را نیز کنار گذاشته و یک موتر ساده آبی رنگ فورد فوکوس سوار می شود.

لامبارگینی بخشی از شرکت موتر سازی فولکس واگن است.