اشتراک نزدیک به ۳۰۰ هزار حامی فلسطینیان در شهر لندن

نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر روز شنبه ۱۱ نومبر (۲۰ عقرب) در شهر لندن، پایتخت بریتانیا در راهپیمایی شرکت کردند و خواهان آتش‌بس در نوار غزه شدند.

اشتراک کنندگان در این راهپیمایی بیرق‌های سرخ، سفید و سبز رنگ فلسطین را به اهتزاز در آوردند

پس از حمله هفتم اکتوبر حماس بر اسراییل، لندن تقریباََ از یک هفته‌ به اینسو شاهد اعتراضات بوده است

فیلیپ لازارینی، رییس دفتر ملل متحد برای مهاجرین فلسطینی، گفته است که تشدید حملات اسراییل موجب می‌شود تا نسل جدیدی از فلسطینی‌های آسیب دیده به وجود بیاورد که "احتمالاً به چرخه خشونت ادامه بدهد. کشتار دسته جمعی به سادگی باید متوقف شود."

ملل متحد خواستار پایان دادن به "کشتار دسته جمعی " در نوار غزه شد و اعلام کرد که "با خاک یکسان کردن تمام منطقه پاسخی برای جنایات فاحش که حماس مرتکب شده است، نیست."

یک سخنگوی پولیس لندن گفته است که در این راهپیمایی نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر اشتراک کرده اند.

 در حملهٔ حماس بر اسراییل در هفتم اکتوبر ۱۲۰۰ نفر کشته شدند و تندروان حماس کم و بیش ۲۴۰ نفر به شمول شهروندان خارجی را گروگان گرفتند.

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده در مورد وضعیت اسفبار غیرنظامیان غزه گفت: "فلسطینیان بسیار زیادی کشته شده اند؛ تعداد بسیار زیادی در هفته‌های گذشته رنج کشیده‌اند."

 بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، در پاسخ به تقاضای مکرون مبنی بر توقف بمباران در غزه گفته است که مسوولیت کشتار غیرنظامیان در این درگیری بدوش حماس است و جهان باید حماس را محکوم کند.

به گفتهٔ مقامات صحی در نوار غزه، از آغاز حملات اسراییل بر غزه تاکنون بیش از ۱۱ هزار نفر کشته شده است که که بیش از ۴۰۰۰ نفر آنرا کودکان تشکیل می‌دهند. اما آماری که از سوی مقامات غزه ارایه شده است، تا حالا از سوی منابع مستقل تایید و یا رد نشده است.

معترضان در لندن همچنین شعار‌‌های "فلسطین آزاد"، "همین حالا آتش بس کنید" و "اسراییل یک دولت تروریستی است" سر دادند.

تقاضاها برای آتش‌بس به سطح بین المللی افزایش یافته و تظاهرات نیز در کشورهای مختلف جهان تزیید شده است.