راشد خان پس از نزدیک به چهار سال به کابل بازگشت

راشد خان، ستارۀ مشهور کرکت افغانستان و کاپیتان تیم ملی کرکت این کشور در مسابقات جهانی ۲۰اووره کرکت، پس از نزدیک به چهار سال به کشورش برگشت.

بورد کرکت افغانستان در پیامی در صفحۀ فیسبوک خود نگاشته است که این ملی پوش افغان صبح روز شنبه ۱۸ می (۲۹ ثور) وارد کابل شد و از وی در میدان هوایی بین المللی کابل استقبال شد.

بورد کرکت افغانستان افزود: "راشد خان به دلیل مصروفیت‌های زیاد کاری در چند سال اخیر نتوانست به کشور بیایید، او صبح امروز وارد کابل شد و در میدان هوایی بین‌المللی کابل مورد استقبال قرار گرفت."

این نخستین سفر راشد خان به کابل پس از حاکمیت دوبارۀ طالبان بر افغانستان است و برخی از مقام‌های طالبان در رسانه‌های اجتماعی از برگشت خان به وطن‌اش استقبال کرده اند.

در این حال، راشد خان، در نشستی در کابل از برگشت به افغانستان ابراز خورسندی کرده و گفته است که برای مسابقات جام جهانی ۲۰ اووره امسال آمادگی می‌گیرد.

او افزوده است: "ما سفر بزرگی در پیش داریم و آن مسابقات جام جهانی است. ما همه بازیکنان کوشش می‌کنیم که خوب بازی کنیم، از وطن خوب نمایندگی کنیم و برای شما خوشحالی بیاوریم."

او اضافه کرد که هرچند خوشحالی در میان مردم افغانستان بسیار "اندک" است، آرزوی هر ورزشکار افغان است که با حضور فعال در مسابقات جهانی، برای مردم شان لبخند و خرسندی هدیه کنند.

راشد خان در حالی به کابل برگشته و از آمادگی‌ها برای مسابقات جام جهانی خبر داده است که بورد کرکت افغانستان به تاریخ ۳۰ اپریل (۱۱ ثور) تیم ۱۵ نفری را برای مسابقات جام جهانی ۲۰ اووره کرکت ۲۰۲۴ اعلام کرد.

مسابقات ۲۰ اووره جام جهانی به میزبانی ایالات متحده و وست اندیز برگزار می‌شود، اما در دور نخست، افغانستان هیچ مسابقه‌ای در داخل امریکا نخواهد داشت.

اکثریت بازیکنان شامل در ترکیب تیم ملی افغانستان، کسانی اند که در ماه مارچ سال جاری در امارات متحده عربی در مقابل تیم آیرلند در مسابقات ۲۰ اوره سهم داشتند.

راشد خان، محمد نبی، رحمان‌الله گربز، گلبدین نایب، ابراهیم زدران، عظمت الله عمرزی، نجیب الله زدران، محمد اسحاق، کریم جنت، ننگیالی خروتی، مجیب الرحمان، نور احمد لکنوال، نوین الحق، فضل الحق فاروقی و فرید ملک در ترکیب تیم شامل اند.