عربستان سعودی، یک جزیره تفریحی را که بخشی از شهر بزرگ نیوم است، افتتاح کرد

طرحی از شهر نیوم

عربستان سعودی، روز یکشنبه ۲۷ اکتور (ششم عقرب)، یک بخش از شهر بزرگ نیوم (NEOM)، را که یک جزیره مجلل به نام سینداله میباشد، افتتاح کرد.

شهر نیوم یک شهر بزرگ است که بر مبنای معیارهای آینده و فوق مدرن، در عربستان سعودی اعمار میگردد.

جزیره سینداله در بحیره سرخ واقع شده و دارای رستوران ها، هتل ها و لنگرگاه کشتی هاست. افتتاح این جزیره در حالی صورت گرفت که تردیدهای مداوم در مورد میزان پایداری شهر نیوم قبل از نشست عمده سرمایه گذاران در ریاض به روز سه شنبه وجود دارد.

این شهر به نام"داوس در صحرا" که اشاره به شهر داوس در سویس و ساختن شهری مشابه به آن در عربستان است، نیز نامیده میشود.

نظمی النصر، مدیر اجرایی پروژه شهر نیوم، در یک اعلامیه ابراز داشت که "شهر نیوم به سمت حمایت از یک دوره جدید سیاحت لوکس با گشایش سینداله متعهد است".

وی اضافه کرد که افتتاح سنداله به بازدید کنندگان "نخستین نگاه" بر آینده این مجموعه گسترده از مناطق و انکشافات مختلف، میدهد.

سنداله، مساحتی معادل دوصد هکتار زمین را دارا است که ظرفیت پذیرش "۲۴۰۰ مهمان را در روز الی سال ۲۰۲۸" خواهد داشت.

شهر نیوم، به داشتن دو عمارت بزرگ آیینه یی که طول آن تا ۱۷۰ کیلومتر ذکر شده و قرار است از سمت سواحل به داخل گسترش یابد، شهرت دارد.

شاهزاده محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در سال ۲۰۲۲، ایندو عمارت را که بنام "The Line" یا خط نامگذاری شده است، رونمایی کرد و گفت که جمعیت آن الی سال ۲۰۳۰ از یک میلیون بیشتر شده و تا سال ۲۰۴۵ به نه میلیون خواهد رسید.

اما روزنامه بلومبیرگ، در اوایل امسال گزارش داد که برای اساس پیش بینی‌ها، فقط سیصد هزار نفر تا ختم این دهه در این عمارت ها زندگی خواهند کرد و فقط ۲.۴ کیلومتر این پروژه تا آن زمان تکمیل خواهد شد.

کار روی اعمار شهر نیوم همراه با دیگر پروژه های انکشافی منحیث بخشی از مفکوره "بینش سال ۲۰۳۰" ادامه دارد که کوششی از سوی ولیعهد عربستان سعودی منحیث بزرگترین صادر کننده نفت خام جهان برای یک آینده عاری از نفت خام است.

این درحالیست که سال گذشته، عربستان سعودی، تنها کشور متقاضی میزبانی رقابت جام جهانی فوتبال سال ۲۰۳۴ بود و این بدین معناست که این کشور یک دهه فرصت دارد تا استدیوم های مورد نیاز را بسازد و ظرفیت اقامت و ترانسپورت خود را افزایش دهد.

محمد الجدعان، وزیر مالیه عربستان سعودی، در ماه دسمبر ابراز داشت که مقامات تصمیم گرفته اند تا تقسیم اوقات زمانی برخی از پروژه های اساسی را فراتر از سال ۲۰۳۰ سازند ولی مشخص نیست که کدام پروژه ها شامل این تمدید زمان میگردد.