گلوله‌باری در امریکا یک کشته و ۲۳ زخمی برجا گذاشت

نمایی از پارک واقع در نزدیکی شهر شیکاگو که روز یکشنبه شاهد گلوله‌باری بود

مقام‌های پولیس ایالت ایلینوی ایالات متحده روز یکشنبه ۱۸ جون (۲۸ جوزا) گفتند که در اثر گلوله‌باری بر تجمعی از مردم در یکی از پارک‌های شهر شیکاگو در آن ایالت، دست‌کم یک نفر کشته و ۲۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

مقام‌ها گفته اند که صد‌ها نفر در این پارک به خاطر تجلیل از "جونتینت" یا تاریخ ۱۹ جون که به عنوان روز پایان بردگی سیاهپوستان در ایالات متحده پنداشته می‌شود، گردهم جمع شده بودند.

پولیس شیکاگو گفته است که مردم برای اشتراک در "گردهمایی مسالمت آمیز" به منظور تجلیل از روز "جونتینت" گردهم جمع شده بودند، اما ناگهان با شلیک چندین گلوله به سمت مردم، این گردهمایی به خشونت تبدیل شد. شیکاگو پر جمعیت‌ترین شهر ایالت ایلینوی است.

به گفتهٔ پولیس، زخمی‌ها به شفاخانه منتقل شده اند و چندین قربانی دیگر، هنگام فرار از منطقه زخمی شدند. اما مقامات تا اکنون در مورد شدت جراحات قربانیان اظهار نظری نکرده اند.

تا حالا انگیزهٔ این گلوله‌باری مشخص نشده است و تا اوایل پس از چاشت یکشنبه هیچ فردی در ارتباط به این گلوله‌باری دستگیر نشده است.

جی بی پریتزکر، والی ایالت ایلینوی، با نشر اعلامیه‌ای گفته است که تحقیقات در مورد این گلوله‌باری را از نزدیک زیر نظارت دارد.

خشونت با اسلحه یک امر معمول در ایالات متحده است، کشوریکه شهروندان آن بر اساس قانون اساسی حق ملکیت و حمل سلاح را دارند.

پیش از این،‌ به تاریخ ۱۳ جون در اثر گلوله‌باری در شهر دنور، مرکز ایالت کلورادوی امریکا، ۱۰ نفر زخمی شدند. پولیس گفته است که این گلوله باری در ساحه‌ای که هواداران یک تیم باسکتبال قهرمانی تیم‌شان را تجلیل می‌کردند، رخ داد.

بر اساس آمار آرشیف خشونت مسلحانه در پنج ماه نخست سال روان میلادی ۳۱۰ مورد گلوله‌باری در ایالات متحده صورت گرفته و در جریان سال جاری بیش از ۱۹۸۰۰ نفر در خشونت‌های مسلحانه کشته شده اند که شامل ۱۱ هزار و ۱۵۶ مورد خودکشی می‌شود.