صدای مهیبی که باشندگان واشنگتن‌دی‌سی و حومهٔ آن را سراسیمه ساخت

مقام‌های ایالات متحده روز یکشنبه چهارم جون (۱۴ جوزا) گفتند که جت‌های امریکا یک طیارهٔ کوچک را که از حریم هوایی شهر واشنگتن‌ دی‌سی تخطی کرده بود، زیر تعقیب قرار دادند و طیارهٔ متذکره در مناطق کوهستانی جنوب‌غرب ایالت ویرجینیا سقوط کرد.

مقام‌ها گفته اند که جت‌های جنگی هنگامی که طیارهٔ نوع سسنا را تحت تعقیب قرار می‌دادند، صدای بلندی تولید کردند که در شهر واشنگتن دی‌سی و حومه آن شنیده شد.

یک مقام ایالات متحده گفته است که جت‌های جنگی موجب سقوط این طیاره نشده است.

گفته شده است که طیارهٔ کوچک سسنا از ایالت تنیسی پرواز کرده بود و به مقصد نیویارک روان بود.

یک منبع آگاه گفته است گمان می‌رود که طیارهٔ سسنا توسط پیلوت خودکار کنترول می‌شد و به مقامات پاسخی نداده است. تا حالا مشخص نیست که چرا پیلوت این طیاره واکنشی نشان نداده است.

در ویب‌سایت سسنا آمده است که این نوع طیاره قادر به حمل هفت تا ۱۲ نفر است و نظر به مدل آن، می تواند تا ۵۶۰۰ کلیومتر مسافت را در یک پرواز طی کند.

طیاره‌های سسنا قادر به حمل حد اکثر ۱۲ نفر است

ادارهٔ هوانوردی فدرال ایالات متحده نیز تایید کرده است که یک طیارهٔ نوع سسنا در مناطق کوهستانی در جنوب غرب ایالت ویرجینیا سقوط کرده است و در همین هنگام، صدای بلندی در شهر واشنگتن دی‌سی و حومهٔ آن به گوش رسیده است.

پیش از این، مقام‌های حالت اضطراری از انفجار نسبتاََ شدید در شهر واشنگتن دی‌سی خبر دادند.

به گفتهٔ این مقام‌ها،‌ صدای این انفجار ناشی از پروازی بود که پنتاگون اجازهٔ آنرا صادر کرده بود.

شماری از باشندگان شهر واشنگتن دی‌سی در تویتر گفته اند که آنان صدای یک انفجار بزرگ را شنیده اند. این صدا به حدی بلند بود که کلکین‌ها و دیوارهای منازل را لرزاند.

برخی از ساکنان محل که از شنیدن این صدا سراسیمه شده بودند، در شبکه‌های اجتماعی نگاشته است که صدایی شبیه انفجار را حتا در ساحاتی از ایالت مریلند و شمال ویرجینیا که با واشنگتن‌دی‌سی هم‌مرز اند، شنیده اند.

در همین حال، مقام‌های اطفاییه و امنیت داخلی در شهر واشنگتن دی‌سی در پیامی تویتر گفته اند که ''در حال حاضر، تهدید وجود ندارد."