امریکا برای توفان شدید برف آماده می شود

Snow plows and traffic make their way north along Interstate 95 as snow begins to fall in Ashland, Va., Jan. 22, 2016. Portions of Virginia are under a blizzard warning.

به اساس پیشگویی ها در واشنگتن دی سی حدود ۳۰ تا ۹۰ سانتی میتر برف خواهد بارید. به اساس این پیشگویی ها برفباری بعد از ظهر روز جمعه آغاز می شود و تا روز یکشنبی دوام می نماید. گفته شده است که این برفباری با باد شدید همراه خواهد بود.

باشندگان ایالات شرقی امریکا نیز خود را برای این پیشآمد آماده می سازنند. طبق گزارش ها این توفان در واشنگتن دی سي، بالتیمور و نیویارک بیسابقه خواهد بود.

نقشه هواشناسی واشنگتن دی سی و مناطق همجوار

شهردار واشنگتن میریل باوزر، قبل از قبل حالت فوق العاده اعلان نموده است. امروز مکاتب در این شهر مسدود می باشد. حکومت فدرالی نیز بعد از ظهر کارکنان خود را رخصت نموده، میترو ریل های شهری نیز متوقف می گردند.

سرک های شهر های خورد و بزرگ نمک پالشی می ګردد و مردم از دو روز بدینسو به خریداری مواد ضروری از قبیل خوراکخ جات و آب پرداخته اند.

الات برف پاکی در مغازه ها همه فروخته شده است و برخی مردم هنوز هم برای بدست آوردن آن تلاش می کنند. یک دکاندار به صدای امریکا ګفته است که " بیشترین چیزی که بفروش می رسد آن بیلچه یا راشپیل برف پاکی است که مقدار کمی از آن باقی مانده است."

راشپیل برف پاکی یکی از وسایل ضروری در زمستان پنداشته می شود

سیاسیون و مقامات شارولی در واشنگتن گفته اند که قبل از پشیمانی همین اکنون تدابیر امنی اتحا‌‌ذ نماید. آنها از شهروندان می خواهند که به تدابیر امنیتی اولیت قایل شوند.

در نتیجه پیشگویی آمدن توفان برف، در مناطق مختلف امریکا حدود ۴۵۰۰ پرواز معطل گردیده است.